پیشکسوت دفاع مقدس مطرح کرد؛

روایتی از امدادرسانی سپاه به زلزله‌زدگان رودبار

رزمنده پاسدار رمضان الله وکیل روایتی از کمک نیروهای سپاه پاسداران به زلزله زدگان رودبار را روایت کرد.
کد خبر: ۵۷۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷ - 02March 2023

خودت را برای عذاب الهی آماده کن!به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «رمضان‌ الله‌وکیل» از نیروهای پیشکسوت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از خدمات سپاه بعد از زلزله رودبار روایتی را بیان کرده است که در ادامه می‌خوانید.

در ۳۱ خرداد ۱۳۶۹، زلزله‌ای به بزرگی ۷/۴ ریشتر در شمال کشور رخ داد. آن زمان حجت‌الاسلام حاج‌شیخ عباسعلی روحانی که نمایندهٔ امام در سپاه بود، به من گفت: «قرعه به نام شما خورده است؛ کار ساخت دو روستا را می‌خواهیم به شما واگذار کنیم.» من هم پیش‌بینی‌های لازم را کردم. آقای روحانی رأس ساعتی که قرار گذاشته بودیم، در ورودی شهر رودبار حاضر شد. آن روز یک هفته بعد از زلزله بود. آقای روحانی بازماندگان دو روستا را جمع کرد و گفت: «این آقایانی که همراه بنده‌اند، برای کمک به شما آمده‌اند و ظرف ۴۵ روز همۀ خانه‌های شما را ساخته، تحویل خواهند داد. خود شما هم باید به آنها کمک کنید.»

بنیاد مسکن یک الگو برای روستاها روی نقشه پیاده و یک مهندس نقشه‌خوان هم به منطقه اعزام کرده بود. این مهندس گفت: «همه خریدها را من خودم انجام می‌دهم و شما پول‌هایی را که همراه آورده‌اید، تحویل من بدهید و بروید به کار خودتان برسید و هر هفته برای سرکشی تشریف بیاورید.» گفتم: «نه! من اجازه ندارم پول دست کسی بدهم!» در دیدار بعدی، آقای روحانی با همه اتمام حجت کرد و گفت: «هر چیزی که نیاز به خرید دارد و باید بابت آن وجهی پرداخت شود، توسط آقای الله‌وکیل خریداری می‌شود. ضمن اینکه مصالحی هم که وارد کارگاه می‌شود باید با نظر آقای الله‌وکیل و صدور حواله از انبار خارج شود. بنابراین آقای الله‌وکیل هم باید خودش را برای عذاب الهی آماده کند، چون این اموال و هزینه‌هایی که در اختیار ایشان است، حق‌الناس و متعلق به مردم است. آقای الله‌وکیل اگر دیناری از این پول‌ها حیف‌ و میل شود، باید پاسخگو باشید. خوراک و دیگر مایحتاج نیروها با سپاه است و حتی اگر خوراک نیروهایت دیرتر از موعد مقرر شد، حق نداری از این پول‌ها هزینه کنی.»

آقای روحانی در مقابل جمع حاضر از بنده قول گرفت نکاتی را که متذکر شده بود رعایت کنم و من هم گفتم چشم. به‌این‌ترتیب و با این اختیارات، من هم همۀ نیازها را در اسرع وقت تأمین می‌کردم. با وجود همۀ مشکلاتی که وجود داشت، طبق تعهدی که کرده بودم در مدت ۴۵ روز همۀ منازل این دو روستا که یک سالن متوسط، دو اتاق خواب، حمام و آشپزخانه داشت، گچ‌کاری و آماده تحویل شد. سقف این خانه‌ها با آهن و آجر پوشیده و روی آن ایزوگام شد. لوله‌کشی‌ها را هم انجام دادیم و آبگرمکن هم به تعداد لازم نصب کردیم. بعد از اتمام کار، خانه‌ها را تحویلشان دادیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار