رئیس پارلمان عراق خواستار بازگشت سوریه به محیط عربی شد

سی و چهارمین دوره کنفرانس اتحادیه پارلمان‌های عربی با سخنرانی رئیس پارلمان عراق در بغداد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۵۷۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ - 25February 2023

رئیس پارلمان عراق خواستار بازگشت سوریه به محیط عربی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از پایگاه خبری السومریه، سی و چهارمین دوره کنفرانس اتحادیه پارلمان‌های عربی در بغداد با سخنرانی «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق آغاز به کار کرد.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق در سخنرانی افتتاحیه اظهار داشت: ما پس از ۴۰ سال وقفه، میزبان کنفرانس اتحادیه بین المجالس عربی هستیم و از برادران در بغداد استقبال می‌کنیم. این نشست گامی مهم در جهت تقویت روابط بین کشور‌های عربی است.

الحلبوسی در ادامه افزود: چالش‌های کنونی نیازمند اقدام مشارکتی جمعی است و زمان آن فرا رسیده است که کشور‌های عربی برای مقابله با این چالش‌ها، اختلافات را کنار بگذارند.

رئیس پارلمان عراق در ادامه با تأکید بر موضع ثابت و اصولی دولت و ملت عراق در حمایت از ملت فلسطین، گفت: ما حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نادیده گرفتن ارزش‌ها و اصول انسانی در رفتار با آن‌ها را مردود می‌دانیم و این روند را محکوم می‌کنیم و به حق ملت فلسطین برای تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس باور و اعتقاد راسخ داریم.

وی همچنین به تحولات سوریه پرداخت و ضمن درخواست از کشور‌های عربی برای کمک به زلزله زدگان سوریه، افزود: از کشور‌های عربی در تمام سطوح پارلمانی و دولتی می‌خواهیم تا تصمیم نهایی را برای بازگرداندن سوریه به محیط عربی آن اتخاذ کنند تا این کشور بتواند نقش عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی خود را به طور مؤثر ایفا کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار