وصیت‌نامه شهید «محمدرضا چنگانی خوراسگانی»:

پیرو خط امام و رهبری باشید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمدرضا چنگانی خوراسگانی» آمده است: پشتیبان امام خمینی (ره) باشید و سعی کنید در خط امام و رهبری باشید؛ روحانیت مبارز در خط امام را فراموش نکنید و توی دهان کسانی بزنید که مغرضانه علیه آنها جو سازی می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۷ - 21March 2023

پیرو خط امام و رهبری باشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌ طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«محمدرضا چنگانی خوراسگانی» یکی از ۲۴ هزار شهید استان اصفهان و اهل شهر «خوراسگان» است که در ادامه زندگی‌نامه و فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

«محمدرضا چنگانی خوراسگانی» سوم فروردین سال ۱۳۴۲ درخوراسگان اصفهان چشم به جهان گشود و در اسفند ۱۳۶۳ در منطقه هورالهویزه به درجه شهادت رسید و مزار او در گلزار  گلستان شهدای اصفهان واقع است.

فرازی از وصیت نامه شهید

ای مردم شهیدپرور! پشتیبان امام خمینی (ره) باشید و سعی کنید در خط امام و رهبری باشید؛ روحانیت مبارز در خط امام را فراموش نکنید و توی دهان کسانی بزنید که مغرضانه علیه آنها جو سازی می‌کنند.

نمازهای جمعه فراموش نشود چراکه دشمن شکن است؛ هم دشمنان داخلی با لباس و اسم مذهب و انقلاب و هم دشمنان خارجی؛ مساجد را پر کنید؛ بسیج در مساجد این مراکز عشق نباید به امور اداری خلاصه کند و نباید به اسم مشکلات اداری اعزام به جبهه تحت الشعاع قرار گیرد؛ نباید با اسم و عنوان دادن به افراد، به آنها شخصیت کاذب داد.

حزب الله را نباید به دست فراموشی سپرد؛ بنا به فرمایش امام خمینی (ره) اینها صاحبان انقلاب‌اند نباید به اسم مسئولیت، تخصص و سابقه، یک باند خاص در آنها حاکم شود و افراد را به جرم طرفداری از امام جمعه شهر شهیدان منزوی و یا احتمالا اخراج کرد.

ای مردم! مانع از رفتن فرزندانتان به جبهه‌ها نشوید که سعادت را از آنها گرفته‌اید؛ اگر سعادت آنها را می‌خواهید آنها را تشویق به پاسداری از خون امام حسین(ع) و یارانش در کربلای ایران کنید؛ پیام خون ما حفظ انقلاب اسلامی‌است که از همه واجبات واجب‌تر است؛ اسلام را حفظ کنید با هر چه دارید و هر چه در توان دارید؛ اسلام و تشیع مظلوم را با جهاد حفظ کنید.

خواهران و برادرانم! شما را به صبر و توکل گرفتن از خدا سفارش می‌کنم و به زینبی زیستن و همچون علی‌اکبر و علی‌اصغر پرورش دادن فرزندانشان سفارش می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار