جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

راهبرد نظام سلطه در جنگ نرم، استحاله هویت است

سردار «قریشی» گفت: دشمن در جنگ نرم به دنبال فروپاشی از درون است و این که با استحاله هویت و شخصیت جامعه هدف، انسان جدید بسازد تا طبق آنچه مهاجم می‌خواهد رفتارها رخ دهد.
کد خبر: ۵۷۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴ - 25February 2023

راهبرد نظام سلطه در جنگ نرم، استحاله هویت است

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «سید قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز (شنبه) در همایش سراسری مربیان فقه بازار بسیج اصناف کشور در مشهد اظهار داشت: شعارهای فتنه و جنگ ترکیبی اخیر ناشی از جنگ نرمی است که دشمن طی سال‌ها شروع کرده است و ما نسبت به او واکنش مناسب انجام ندادیم.

وی افزود: این که عده‌ای معتقد هستند آمریکا با ما دشمنی ندارد و تصور می‌کنیم دشمن ماست و اگر ما رفتار خود را عوض کنیم آمریکا هم تغییر می‌کند، تصور نادرستی است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: وقتی هویت اسلامی و قرآن می‌گوید حق ندارید ولایت کفر را بپذیرید و باید از مستضعفان حمایت کنید به چه معنی است؟ یعنی در برابر ظلم به مردم فلسطین، یمن و لبنان نباید ساکت باشیم و اگر ساکت باشیم فرقی با دیگران نداریم.

سردار قریشی گفت: در برابر استکبار یا باید ماهیت ما عوض شود و یا به قدرتی برسیم که بتوانیم در برابر دشمن عرض اندام کنیم.

وی با بیان این که دشمن از ابزارهای مختلف برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: جهان سلطه به دنبال این است تا بر منابع و سرمایه دیگر کشورها مسلط شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: طبق یکی از مواد سند راهبردی امنیت ملی آمریکا، ابزارهای ثروت‌زا که با فناوری‌های پیشرفته حاصل می‌شود باید در دستان آن‌ها و دوستان شایسته آن‌ها باشد و نباید در اختیار دیگر ملت‌ها و افراد قرار گیرد.

سردار قریشی تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم به دنبال فروپاشی از درون است و این که با استحاله هویت و شخصیت جامعه هدف، انسان جدید بسازد تا طبق آنچه مهاجم می‌خواهد رفتارها رخ دهد یعنی ابتدا با جنگ روانی و سپس در افکار و احساس در جامعه هدف تغییر ایجاد می‌کند و وقتی اینها عوض شد رفتار و سبک زندگی و بعد از آن تغییر نظامات رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی آغاز فروپاشی استیلای حاکم بر دنیا بود و راه جدیدی را در دنیا مطرح کرد و یکی از دلایل دشمنی ما با غرب به ماهیت و هویت غرب و انقلاب باز می‌گردد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وضعیت امروز کشورهای اسلامی نتیجه خیانت غرب به این کشورهاست که بعد از جنگ جهانی اول، کشورهای اسلامی‌ را تجزیه و بین خود تقسیم کردند. عملکرد آن‌ها به گونه‌ای بود که همیشه بین کشورهای اسلامی درگیری باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار