به‌مناسبت روز جانباز صورت گرفت؛

برگزاری مراسم تجلیل از ایثارگران دانشگاه اصفهان

مراسم گرامیداشت روز جانباز و تجلیل از ایثارگران دانشگاه اصفهان امروز در محل تالار شهید آوینی دانشگاه اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵ - 25February 2023

برگزاری مراسم تجلیل از ایثارگران دانشگاه اصفهانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «مسعود احمدی‌نیا» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان امروز (شنبه) در جمع کثیری از کارکنان ایثارگر دانشگاه اصفهان در محل تالار شهید آوینی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۴ هزار شهید گلگون کفن اصفهان و تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: امروز متعلق به روز جانباز و روز وفای به عهد است بسیاری در مکتب امام حسین (ع) حضور پیدا کردند ولی وفاداری آنها در طول زمان دچار آسیب‌هایی شده است.

وی عنوان کرد: در طی ۴۴ سال گذشته وفاداری ملت عزیز ایران به خصوص جامعه ایثارگران برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) و سیره امام خمینی (ره) و پرچم‌داری رهبر معظم انقلاب اسلامی کاملا" مشهود است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با تشریح جنگ ترکیبی تصریح کرد: تنها ماوایی که می‌تواند در مقابل این جنگ سرآمد باشد همین مکان علم و دانش است زیرا جهاد علم و دانش برگرفته از فهم و بصیرت است.

احمدی‌نیا نسل جوان را امانتی در دست استادان دانشگاهی دانست و مطرح کرد: نگاه شما، تکریم شما و حرکت شما در کلاس‌های آموزشی، می‌تواند راهبردی برای تعالی نظام باشد.

در ادامه «حسین هرسیج» رییس دانشگاه اصفهان بصیرت را هسته اصلی جهاد تبیین دانست و تاکید کرد: برخورداری از بصیرت به خصوص در وضعیت فتنه را بسیار حائز اهمیت است و انسان اگر صاحب بصیرت باشد به راحتی می‌تواند بین حق و باطل تمایز قایل شود.

در پایان این مراسم «اصغر فروغی» عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: اولین ویژگی معرفتی انسان، خودسازی است و بعد از این مرجله می‌تواند به مسئولیت‌پذیری دست یابد و در مراحل بعدی با تمام وجودش امام زمان خود را درک کند.

وی با تاکید بر دشمن شناسی و اطاعت از امام وقت گفت: باید امروز امام زمان خود را درک کنیم و او را تنها نگذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار