وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:

۵۰۰ هزار واحد مسکونی طی ۴ سال تحویل نیرو‌های مسلح می‌شود

امیر سرتیپ «آشتیانی» گفت: تلاش می‌کنیم تا با بهره‌گیری از صنعتی‌سازی ساختمان، ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را طی چهار سال تحویل نیرو‌های مسلح دهیم.
کد خبر: ۵۷۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶ - 26February 2023

۵۰۰ هزار واحد مسکونی طی ۴ سال تحویل نیرو‌های مسلح می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح و تحویل‌دهی ۱۳ هزار واحد مسکونی به کارکنان نیرو‌های مسلح، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بحث صنعتی‌سازی مسکن را طی یک فرایند پنج ساله پیگیری کرده و به‌حمدالله ما امروز صاحب این فناوری هستیم و توانستیم یک آپارتمان ۱۲ طبقه را در طول شش ماه بسازیم.

امیر آشتیانی ادامه داد: این ساخت و ساز‌های صنعتی به گونه‌ای است که طی این فرآیند هم سرعت کار افزایش یافته و هم استحکامی را که یک ساختمان باید در برابر زلزله داشته باشد، داراست.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع این مسیر را آغاز کرده و تاکنون قرارداد‌های متعددی را در این راستا با بخش‌های مختلف نیرو‌های مسلح به امضا رسانده است، افزود: متولی قرارگاه مسکن در نیرو‌های مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است و ما کار صنعتی‌سازی ساختمان را به‌صورت سازماندهی شده در این عرصه انجام داده‌ایم.

وزیر دفاع اضافه کرد: وزارت دفاع همچنین در راستای تداوم این روند مطلوب مذاکراتی را با وزارت راه و شهرسازی داشته است تا در پرتو آن بتواند صنعتی‌سازی حوزه مسکن را به عنوان یک ابرپروژه به دیگر استان‌ها انتقال دهد که ان‌شاءالله بتوانیم این تسهیلات را وارد استان‌ها کنیم و آن ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را در مدت زمان چهار ساله به پایان برسانیم.

امیر آشتیانی با بیان اینکه خوشبختانه این صنعت امروز در کشور بومی‌سازی شده و سایر بخش‌ها می‌توانند از این صنعت بومی استفاده کنند، گفت: ما آمادگی انتقال دانش و تجهیزات صنعتی‌سازی ساختمان را به سایر بخش‌های کشور داریم و امیدواریم این کار در وسعت قابل توجهی در سرتاسر کشور به نحو مطلوبی انجام گیرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها