طعم شیرین «خادم افتخاری» اهل بیت (ع)؛

بازیگر فقید کشورمان: ما یک سال را با خاطرات دهه اول محرم زندگی می‌کردیم

«شهرام عبدلی» از بازگران مطرح کشور که روز گذشته دار فانی را وداع گفت در سخنانی به ارادت خود بهخ امام حسین (ع) پرداخت.
کد خبر: ۵۷۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ - 26February 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «شهرام عبدلی» بازیگر کشورمان روز گذشته (شنبه) بر اثر خونریزی مغزی به رحمت خدا رفت. به همین مناسبت فیلمی از او منتشر می‌شود که در برنامه «نشان ارادت و دلدادگان اهل بیت (ع)» حضور پیدا کرده است و سخنانی در مورد محرم و خاطرات بچگی به میان آورده است.

بازیگر فقید کشورمان: ما یک سال را با خاطرات دهه اول محرم زندگی می‌کردیم

متن این فیلم به شرح زیر است:

«پدر من نذر کرد که اگر خداوند به او یک بچه هدیه دهد، او را به هیئت امام حسین (ع) ببرد. پدرم برایم پیراهن سیاه و زنجیر گرفت. هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم هر سال ۱۰ روز اول محرم منتظر می‌شدیم و به مسجد می‌رفتیم. پدرم من را وسط دسته می‌برد و خود، میان بزرگان در کناری می‌ایستاد و چشمانش به من بود که آیا من در آنجا زنجیر می‌زنم یا خیر.

شاید این باشکوه‌ترین لحظات طول یک سال من بود که من منتظر این ۱۰ روز بودم که ماه محرم دوباره بیاید و من دوباره به مسجد و میان بچه‌ها و بزرگان بروم. مخصوصاً روز تاسوعا و عاشورا که دسته محل ما بیرون می‌رفت و چند محل را می‌گشت و روبه‌روی خانه‌ای می‌ایستاد که نذری می‌دادند، قربانی می‌کردند، خیمه آتش می‌زدند و... ما یک سال را با این خاطرات زندگی می‌کردیم.

این بازیگر در مورد سوختن خیمه‌ها گفت: ما یک تکه از این پارچه که سوزانده شده بود را لای کتاب می‌گذاشتیم. یک سال آن را نگه می‌داشتیم و برایمان مقدس بود. بحث نگاه است. ما آن پارچه سوخته را با چیزی عوض نمی‌کردیم. احساس می‌کردیم آن تکه پارچه یک نشانه‌ای از یک اتفاق مقدس و باشکوهی است.

در این بخش از برنامه مجری به این بازیگر گفت: یک کلمه شاخص در متن هست. نوشته است: «خادم افتخاری» امروز خادم افتخاری تمام حرم‌هایی هستید که ستاد بازسازی عتبات عالیات برای بازسازی آن‌ها کار کرده‌اند مانند حرم حضرت زینب (س)، حرم امام حسین (ع)، حرم حضرت رقیه (س)، حرم حضرت عباس (ع)، کاظمین و سامرا.

عبدلی در پاسخ به مجری در مورد اینکه «خادم بودن چه احساسی دارد؟» گفت: خادم بودن، حس وصل شدن یک قطره به یک رود و دریا را دارد.

مجری در این لحظه به این بازیگر گفت: یک بسته آنجاست که یک گل روی آن است. نخ کنار گل را بکش تا بسته باز شود. این هدیه از طرف امام رضا (ع) به توست. (آن هدیه، یک قاب از تکه فرش‌های حرم امام رضا (ع) است.)

مجری در ادامه هدیه دیگری به عبدلی داد که از طرف امام حسین (ع) بود و به او گفت: این هدیه از طرف سیدالشهدا (ع) است که شامل تسبیح متبرک از حرم، تربت کربلاست و انگشتری که نگین سفید آن سنگ مزار حضرت سیدالشهدا (ع) است.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار