در دیدار با وزیر دفاع عراق مطرح شد؛

سرلشکر باقری: ایران و عراق باید امنیت منطقه را تامین کنند/ همکاری‌های نظامی بین دو کشور خیلی جدی شکل نگرفته است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توسعه روابط دو ملت، گفت: وضعیت منطقه ایجاب می‌کند ایران و عراق با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را تامین کنند، زیرا دو کشور با تهدیدات مشترکی مواجه هستند.
کد خبر: ۵۷۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲ - 26February 2023

ایران و عراق باید امنیت منطقه را تامین کنند/ همکاری‌های نظامی بین دو کشور خیلی جدی شکل نگرفته استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عصر امروز در دیدار با «ثابت محمد سعید رضا» وزیر دفاع عراق، اظهار داشت: دو‌ کشور ایران و عراق مشترکات فرهنگی، دینی، مذهبی، سیاسی و تاریخی فراوانی ازجمله همکاری در برگزاری مراسم اربعین حسینی دارند.

سرلشکر باقری افزود:  ما در زمینه مقابله با تروریسم هم فعالیت‌های مشترکی داریم که نقش شهید سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم تاکیدی بر مقابله مشترک با تروریسم تکفیری است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: قدرت‌های بزرگ تصمیم داشتند با ایجاد داعش کشور‌های منطقه را به تصرف خود درآورند، ولی همکاری دو ملت ایران و عراق و رزمندگان دو ملت توطئه آن‌ها را با شکست مواجه کرد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ایران برای امنیت عراق شهدای فراوانی را تقدیم کرده که در این رابطه شهید سلیمانی در کنار شهید ابومهدی المهندس به نماد وحدت و برادری تبدیل شدند.

وی با اشاره به توسعه روابط دو ملت با استقرار دولت السودانی، ادامه داد: وضعیت منطقه ایجاب می‌کند ایران و عراق با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را تامین کنند، زیرا دو کشور با تهدیدات مشترکی مواجه هستند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین عنوان کرد: ارتباط و میزان همکاری‌های نظامی که باید بین دو کشور ایران و عراق باشد خیلی جدی شکل نگرفته؛ لذا انتظار داریم این سفر شما نقطه عطفی در پیشرفت همکاری‌های نظامی بین دو کشور باشد؛ از سوی دیگر پیشنهاد داریم هیاتی از عراق آمده و مواضع امنیتی و دفاعی ما را در مرز‌های مشترک بین ایران و اقلیم بازدید کنند و ببینند طی این سال‌ها هزینه‌های زیادی برای تقویت مرز صورت گرفته است که این می‌تواند تجربه مناسبی برای مرزبانی عراق باشد.

در ادامه «ثابت محمد سعید رضا» وزیر دفاع عراق نیز در این دیدار گفت: مشترکات فراوانی در زمینه‌های مختلف بین ایران و عراق وجود دارد؛ دولت السودانی برای استقرار مراحل سختی را پشت سر گذاشت البته اکنون نیز با چالش‌هایی مواجه است، زیرا بر آن هستند تا نگذارند این دولت اهداف خود را محقق سازد.

وی تاکید کرد: این دولت راهی جز موفقیت و ارائه خدمت به ملت ندارد لذا در این مسیر نیازمند کمک کشور‌های دوست از جمله ایران هستیم؛ همچنین سیاست ما در وزارت دفاع این است که بازآماد و بازطراحی در زمینه زیر ساخت‌های دفاعی و تسلیحاتی داشته باشیم و چون ایران در این مسیر پیشگام است، می‌توانیم از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کنیم.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار