قائم مقام انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

شهرک سینمایی دفاع مقدس سالانه به ۳۰۰ فیلم خدمات می‌دهد

جوادی از تجهیز شهرک سینمایی دفاع مقدس خبر داد و گفت: شهرک سینمایی دفاع مقدس سالانه به ۳۰۰ فیلم خدمات می‌دهد.
کد خبر: ۵۷۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴ - 26February 2023

شهرک سینمای دفاع مقدس سالانه به ۳۰۰ فیلم خدمات می‌دهدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محسن جوادی» قائم مقام انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدیر کمیته امور استان‌های جشنواره فیلم مقاومت در نشست خبری این رویداد به تشریح هدف بخش استان‌های جشنواره پرداخت و اظهار داشت: این بخش جشنواره با هدف جذب و کشف استعداد فیلمسازان انقلابی آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این کمیته بخشی به نام نسل روایت تشکیل داد، ما فراخوان ویژه برای این بخش طراحی کردیم و استان‌های بسیج هنرمندان در این قسمت با ما همکاری کردند و نزدیک به ۲۹۱ اثر دریافت کردیم البته شرطی در این بخش داشتیم که متولدین ۶۸ به بعد باید اثر بدهند.

جوادی ادامه داد: بخش دیگری برای اکران و پخش آثار مستند و کوتاه راه‌اندازی کردیم که سانس‌های ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و … دارد هر شب هم یک فیلم سینمایی داریم که عمدتاً آثار سینمای دفاع مقدس هستند.

قائم مقام انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هدف جشنواره فیلم مقاومت بر این بود که در بستر سینمای انقلاب این فیلم‌سازان جوان و نوجوان را شناسایی و از طریق بستر‌های مختلف برنامه‌های متنوع آموزشی داشته باشد و قرار است این بچه‌ها بعد از ورود به این کلاس‌ها گام به گام در دوره‌های مختلف در کنار جشنواره باشند و زمینه‌ساز نسل جدیدی در حوزه فیلمسازان انقلابی باشیم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون خدمات شهرک سینمای دفاع مقدس مطرح کرد: شهرک سینمایی دفاع مقدس ذیل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است در سال بیش از سیصد اثر را در انجمن بررسی می‌کنیم و به شهرک می‌فرستیم به این معنا که این شهرک مثل بیست سی سال پیش نیست، این شهرک تجهیز شده است. آقای حسینی در شورای پروانه ساخت حضور دارد و ما کلینیک فیلمنامه در انجمن داریم بزرگترین خدمات ما در شورای فیلم و سریال این است که مدرسان فیلمنامه‌ها را بررسی می‌کنند و به افراد مشاوره داده می‌شود سپس نقاط ضعف فیلمنامه‌ها بررسی و وارد چرخه تولید می‌شود.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار