در آیین جشنواره پاسداران‌ اهل قلم مطرح شد؛

سرلشکر صفوی: ابلاغ تدریس دو واحد درسی مکتب شهید سلیمانی توسط وزارت علوم/ آمریکا در جنگ نظامی توان غلبه بر ایران را ندارد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها حتی اگر با بکارگیری تمامی امکانات خود با ما وراد جنگ شوند، نمی‌توانند بر ما پیروز شوند؛ چون به لحاظ نظامی قوی شده‌ایم.
کد خبر: ۵۷۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ - 27February 2023

سرلشکر صفوی: ابلاغ تدریس دو واحد درسی مکتب شهید سلیمانی توسط وزارت علوم/ آمریکا در جنگ نظامی توان غلبه بر ایران را نداردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز در آیین هفدهمین جشنواره پاسداران‌ اهل قلم اظهار داشت: پاسداران باید آنچه را می‌دانند به قلم بیاورند؛ برای اینکه آیندگان بدانند که پاسداران، اهل قلم هم بودند و از سوی دیگر برای مقابله با جنگ امروز که «جنگ شناختی» است و دشمن در آن سعی دارد ادراک‌ها، اندیشه‌ها و ارزش‌ها را تغییر دهد، زمینه‌های این جنگ را باید تبیین کرد و نوشت.

سردار صفوی افزود: حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشورمان زیر ۴۰ سال سن دارند و این جوانان در دنیای دیگری سِیر می‌کنند؛ به عنوان مثال تمام آن‌ها با در دست داشتن گوشی‌های همراه، اخبار خود را از این وسیله ارتباطی دریافت می‌کنند؛ لذا چنانچه بتوانیم با این جمعیت تعامل داشته باشیم و درک متقابل به وجود آید، وضعیت فعلی کشور بهتر خواهد شد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه گفت: هفت مؤلفه قدرت هر کشوری «دانش و فناوری» به‌ویژه فناوری‌های روز، «اقتصاد»، «فرهنگ و تمدن»، «وجود رهبران حکیم»، «نیرو‌های مسلح قدرتمند»، «جغرافیای طبیعی و انسانی»، و «ارتباطات و تعامل با سایر کشور‌ها» است.

وی در خصوص مؤلفه تعامل با سایر کشور‌ها اظهار داشت: می‌توانیم سالی ۱۲ میلیارد از ترانزیت ریلی درآمد داشته باشیم؛ اما هنوز شبکه ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور تکمیل نشده است.

سرلشکر صفوی در بخش دیگر سخنانش تاکید کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها حتی اگر با بکارگیری تمامی امکانات خود با ما وراد جنگ شوند، نمی‌توانند بر ما پیروز شوند؛ چون به لحاظ نظامی قوی شده‌ایم؛ اما اگر در داخل نتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم، شکست خواهیم خورد؛ البته نه دسته‌بندی‌ها و گروه‌های سیاسی داخلی را قبول دارم و نه اینکه وقتی دولتی روی کار می‌آید، همه مدیران قبلی را بیرون می‌کند و افراد به اصطلاح صفر کیلومتر را بر سر کار می‌آورد، قبول دارم.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی در پایان گفت: هفته گذشته دو واحد مکتب شهید سلیمانی با مصوبه وزارت علوم برای تدریس در دانشگاه‌ها ابلاغ شد و این در حالی است که دولت قبلی چند هزار معلم را بدون گزینش وارد مدارس کرد و این باعث شده تا موضوعاتی در مدارس مطرح شود که هیچ سنخیتی با تعالیم دینی ما نداشته باشند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها