وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

ستاد سفر‌های نوروزی این هفته تشکیل می‌شود

ضرغامی از برگزاری ستاد سفر‌های نورزی در هفته جاری خبر داد و گفت: اقدامات این ستاد در سال گذشته برای سفر‌های نوروزی منجر به تسهیل مسافرت‌های هموطنان شد.
کد خبر: ۵۷۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ - 27February 2023

ستاد سفر‌های نوروزی این هفته تشکیل می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سیدعزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسات این ستاد با حضور همه دستگاه‌های مربوطه برای برنامه ریزی سفر‌های نوروز ۱۴۰۲ تشکیل می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته با توجه به عبور از بحران کرونا، پیش بینی می‌شد با سونامی سفر‌های نورزوی روبرو باشیم و بنابراین تمام امکانات کشور در حوزه مراکز اقامتی، هتل‌ها، مهمانسراها، بوم‌گردی‌ها و خانه مسافر و حتی امکانات دستگاه‌هایی، چون آموزش پرورش و ورزشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

ضرغامی با یادآوری اینکه از تجربیات نوروز امسال برای خدمت رسانی به مسافران در نوروز ۱۴۰۲ استفاده می‌شود، افزود: در زمینه اطلاع رسانی به مردم و معرفی مقاصد گردشگری جایگزین برنامه داریم تا مردم را به نقاطی که برای سفر مناسب است، هدایت کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از برنامه‌های جدی این وزارتخانه را گردشگردی داخلی دانست و ادامه داد: به دنبال تقویت زیرساخت‌ها در این زمینه هستیم و دستگاه‌های مختلف در این مسیر باید همکاری کنند.

وی خواستار تقویت گردشگری داخلی از طریق تخصیص بودجه به دستگاه‌های مختلف شد و خاطرنشان کرد: اگر با تخصیص بودجه به سایر دستگاهها، مسیر‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه گردشگری داخلی مهیا شود، به همین میزان دسترسی مردم نیز به این مناطق تسهیل شده و گردشگری رونق می‌یابد.

ضرغامی اضافه کرد: وقتی امکانات زیرساختی مانند برق و گاز برای گردشگر فراهم باشد، مردم بیشتر از امکانات آن منطقه استفاده می‌کنند؛ اکنون هتل‌های عالی در بهترین نقاط ساخته شده اند، اما به دلیل نبود خطوط گاز و برق با مشکل روبر هستند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از کار‌های این وزارت خانه را در طول سال، هماهنگی بین بخشی با دستگاه‌های مختلف عنوان کرد و عنوان کرد: به تازگی برنامه‌های جدیدی را شروع کردیم و به همراه معاونان این وزارتخانه با مسئولان وزارتخانه‌های مختلف جلسات مشترک برگزار می‌کنیم.

وی در این زمینه به برنامه گردشگری دانش آموزی اشاره کرد و آن را یکی از برنامه‌های جدی وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: در حوزه گردشگری داخلی باید به نقطه‌ای رسید که حداقل‌ها برای مردم فراهم شود.

ضرغامی درباره برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه میراث فرهنگی تصریح کرد: تقویت پایگاه‌های میراث فرهنگی و بهینه کردن سرویس‌ها در برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد؛ همچنین قرار است در ورودی شهر محلی مناسب برای عرضه صنایع دستی اختصاص یابد تا گردشگران بتواند دسترسی گسترده، ارزان قیمت و باکیفیت به صنایع دستی داشته باشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها