دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

استفاده مجدد از سلاح‌های ممنوعه در یمن و سکوت مجامع بین‌المللی

جنگنده‌های عربستان مناطق مختلف استان صعده یمن را با بمب های خوشه‌ای که در فهرست سلاح های ممنوعه بین المللی قراردارد، بمباران کردند که اقدام قابل توجهی از سوی مجامع بین‌المللی در قبال تکرار این جنایت صورت نگرفته است.
کد خبر: ۵۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ - 10November 2015

استفاده مجدد از سلاح‌های ممنوعه در یمن و سکوت مجامع بین‌المللی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری انصار الله، منابع محلی در صعده گزارش دادند که  جنگندههای متجاوز عربستان دیروز دوشنبه بار دیگر مناطق مسکونی و کشاورزی را در شهر «سحار» استان صعده با بمب خوشهای بمباران کردند که خسارات زیادی بر جای گذاشت.

جنگندههای ائتلاف عربی ضد یمن همچنین مناطق «آل حباجر» و «المقاش» را چند بار بمباران و خسارات زیادی را به منازل و دیگر املاک مردم وارد کردند.

بمبارانهای گسترده جنگندههای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه مناطق غیر نظامی یمن از فروردین سالجاری با چراغ سبز آمریکا آغاز شده است، سعودیها در این حملات تاکنون به هیچکدام از اهداف اعلامی خود نرسیدهاند. لذا برای رسیدن به اهداف خود و جبران شکستهای پی در پی خود و مزدورانشان در یمن از از سلاحهای ممنوعه بینالمللی در حملات خود به یمن استفاده میکنند.

با این وجود تاکنون نهادهای بینالمللی و کشورهای غربی که ادعای مدافع حقوق بشر دارند، جز صدور تعدادی بیانیه، اقدام قابل توجهی برای جلوگیری از این جنایتها انجام ندادهاند.

استفاده از بمبهای خوشهای از سوی عربستان علیه مردم یمن بارها تکرار شده است، چند روز پیش شبکه تلویزیونی المسیره یمن نیز گزارش داد که متجاوزان سعودی- آمریکایی به حملات موشکی علیه مردم استان صعده در یمن اکتفا نکردهاند بلکه جنگندههای متجاوز، مقادیر زیادی بمب خوشهای بر سر مردم این کشور در منازل و کشتزارهای آنها در منطقه «سحار» ریختند.

بر اساس این گزارش، دهها کیلومتر مربع از مناطق مسکونی و کشتزارهای مردم در صعده به میدان مین بزرگی تبدیل شده است. اعضای واحد مهندسی میکوشند با خنثی کردن و جمع آوری این بمبها از مناطق مسکونی و زمینهای کشاورزی زندگی عادی را به مردم این مناطق بازگردانند اما تعداد زیاد این بمبها که در همه جا پراکنده شدهاند دستیابی به این هدف را تقریبا غیرممکن کرده است.

مهر گذشته نیز جنگندههای سعودی با بمبهای خوشهای روستای «مران» در استان صعده را هدف قرار دادند.

حملات جنگندههای ائتلاف عربستان پس از هشت ماه همچنان ادامه دارد ولی این حملات هیچگاه ارتش و کمیتههای مردمی یمن را ناامید نکرده است و روز به روز به مقاومت و اراده آنها افزوده میشود و تاکنون توانستهاند پیروزیهایی خوبی بدست آورند؛ اخیرا اخباری را رسانههای مختلف منتشر کردند که ارتش و نیرویهای یمنی تا عمق 15 کیلومتری عربستان پیشروی کردند. تا اینکه این پیشرویها و گزینههای راهبردی انصارالله موجب شدند، مقامات سعودی احساس نگرانی کرده و از پایان تجاوز به یمن حرف بزنند.

بر همین اساس امروز رسانهها گزارش دادند که کمیتههای مردمی و ارتش یمن موفق شدند در ادامه پیشرویهای خود در مناطق مختلف عربستان کنترل شهر «الربوعه» در جنوب این کشور را به دست بگیرند.

نیروی موشکی و توپخانهارتش و کمیتههای مردمی یمن نیز چند موضع نظامی عربستان را در استان «جیزان»، «عسیر» و «نجران» هدف قرار دادند.

در همین راستا خبرگزاری سبأ یمن اعلام کرد که ارتش و کمیتههای مردمی یمن مواضع «القرن»، «العین»، «جبل الدود»، «المنتزه» و یک موضع دیگر را در استانهای «جیزان»، «عسیر» و «نجران» زیر آتش گرفتند که در اثر این عملیات تعدادی از نظامیان عربستانی مجبور شدند با خودرو های زرهی فرار کنند.

چند موشک کاتیوشا نیز به پادگان «بن یالین» و موضع «الشبکه» ارتش عربستان در استان نجران اصابت کرد.

نیروهای یمنی همچنین با گلوله باران موضع نظامی «الزج» در استان عسیر عربستان خساراتی را به نیروی موشکی ارتش این کشور وارد کردند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین میکنند، جلوگیری کند.

در حملات هوایی ائتلاف عربی به یمن تاکنون هزاران نفر از شهروندان غیرنظامی این کشور به شهادت رسیدهاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار