مسئول اسرائیلی: باید عملیات قاطعی علیه فلسطین انجام دهیم

رئیس شورای شهرک‌های صهیونیستی شمال کرانه باختری با اشاره به اینکه باید سلاح‌های کرانه باختری جمع شود، مدعی شد که باید عملیات جدیدی علیه مردم فلسطین انجام دهند.
کد خبر: ۵۷۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷ - 27February 2023

مسئول اسرائیلی: باید عملیات قاطعی علیه فلسطین انجام دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یوسی داگان رئیس شورای شهرک‌های صهیونیستی شمال کرانه باختری شامگاه امروز دوشنبه مدعی شد که نظامیان اسرائیلی باید علیه تشکیلات خودگردان فلسطین، عملیات قاطعی انجام دهند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از داگان گزارش داد، بنیامین نتانیاهو و همه وزاری کابینه خواستار «گردآوری سلاح، محدود کردن تحرکات افراد مسلح (نیرو‌های مقاومت) و بازگرداندن ایست‌وبازرسی هستند».

ارتش رژیم صهیونیستی نیز بر تعداد نیرو‌های خود در کرانه باختری افزوده است. سخنگوی ارتش این رژیم با انتشار بیانیه‌ای گفت: بنا بر ارزیابی وضعیت امنیتی،  از شامگاه امروز،  ارتش نیرو‌های خود را در منطقه کرانه [باختری]افزایش می‌دهد».

این در حالی است که ساعاتی پیش، یک عملیات استشهادی در نزدیکی «اریحا» واقع در کرانه باختری علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی انجام گرفت که یک جوان فلسطینی مجری آن بود.

رادیو ارتش رژیم موقت صهیونیستی خبر داد که در جریان این تیراندازی، یک صهیونیست به شدت زخمی شد و مجری این عملیات، موفق به فرار شد. خبرگزاری شهاب، اما گزارش داد که در جریان این تیراندازی، این شهرک‌نشین اسرائیلی به هلاکت رسیده است.

منابع عبری همچنین خبر دادند که مجری این عملیات، در هنگام فرار به سمت یک خودروی متعلق به صهیونیست‌ها تیراندازی می‌کند که در جریان آن، چهار اسرائیلی به شدت زخمی شدند.

عبداللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس در واکنش به این عملیات، گفت: این عملیات در راستای پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان است که آخرین مورد آن، حمله وحشیانه به مردم ما در حواره واقع در نابلس است.

القانوع تأکید کرد، تنها پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان اسرائیلی، افزایش عملیات‌های استشهادی و تیراندازی است و باعث خواهد شد که کرانه باختری و قدس اشغالی به آتش کشیده شود.

شامگاه گذشته نیز یک خودروی متعلق به صهیونیست‌ها در مرکز شهرک «حواره» واقع در جنوب نابلس هدف گلوله قرار گرفت که در پی آن دو صهیونیست به هلاکت رسیدند. رئیس شورای شهرک‌های صهیونیستی شمال کرانه باختری در واکنش به این عملیات گفت که این یک عملیات پیچیده و دشوار بوده است.

پس از این عملیات استشهادی، وضعیت در این منطقه متشنج شد و صهیونیست‌ها با یورش دسته جمعی، چند منطقه را به آتش کشیدند. در واکنش به این جنایات، کتائب شهداء الأقصى، اعلام بسیج عمومی فوری و مقابله با دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان اسرائیلی کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها