دریادار سیاری عنوان کرد؛

بهره‌گیری تمامی سازمان‌های دولتی از خدمات معاونت اطلاعات ارتش

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امروز پایایی و روایی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط معاونت اطلاعات ارتش به قدری قابل اطمینان است که همه سازمان‌های دولتی از آن بهره می‌برند.
کد خبر: ۵۷۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ - 28February 2023

فعالیت‎‌های پژوهشی موجب پیدا کردن راه حل برون رفت از مشکلات آینده می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارمین همایش دستاورد‌های علمی - پژوهشی معاونت اطلاعات آجا که با حضور فرماندهان، مسئولان و جمعی از پیشکسوتان اطلاعات ارتش در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: بخش اطلاعات یکی از بخش‎های موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران است که توانسته نیاز‌های اطلاعاتی سایر سازمان‎ها را نیز برطرف کند که این یک حرکت بسیار خوب و موفق است.

امیر سیاری با تأکید بر اینکه بدون پژوهش دقیق و علمی هیچ نتیجه موفقیت‌آمیزی حاصل نمی‌شود، افزود: اگر واقعاً می‌خواهیم یک کار عالمانه و موفق انجام دهیم و یک مأموریت را به خوبی به پایان برسانیم، قطعاً نیاز به پژوهش داریم.

وی با اشاره به اهداف پژوهش در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه هدف از انجام پژوهش‌ها می‌تواند رسیدن به مرجعیت و حل مسائل داخلی کشور باشد، خاطرنشان کرد: ما نیز باید با همین نگاه به دنبال انجام پژوهش برای ارائه راه حل به منظور حل مسائل ارتش جمهوری اسلامی ایران و کشور باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر نقش اطلاعات در موفقیت یک عملیات گفت: باید اطلاعات لازم را در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و به‌ویژه نظامی در دسترس داشته باشیم تا مأموریت‌مان را خوب انجام دهیم؛ اما اگر اطلاعات کافی نداشته باشیم، دچار غافلگیری راهبردی خواهیم شد.

دریادار سیاری با اشاره به دو مؤلفه شناخت محیط و مرجعیت علمی در حوزه اطلاعات، بیان کرد: تسلط بر محیط موجب شناخت به‌هنگام تهدیدات می‌شود که راه‎های مقابله با تهدیدات را در جلسات مختلف بازی جنگ بررسی می‌کنیم؛ اما بُعد دوم رسیدن به مرجعیت است؛ یعنی اینکه ما آنقدر تسلط داشته باشیم که دیگران بیایند و از توانایی ما استفاده کنند.

وی اظهار داشت: امروز پایایی و روایی اطلاعات به دست آمده و جمع‌آوری شده توسط معاونت اطلاعات ارتش به قدری قابل اطمینان است که همه سازمان‌های دولتی از آن بهره می‌برند و این یک نوع مرجعیت است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تاکید بر توجه ویژه بر انجام تحقیق و پژوهش عنوان کرد: انجام فعالیت‎های پژوهشی موجب خلاقیت و نوآوری و پیدا کردن راه حل برای برون‌رفت از مشکلاتی می‌شود که در آینده با آن‌ها روبه‌رو خواهیم شد.

در پایان این مراسم، محصولات پژوهشی معاونت اطلاعات ارتش رونمایی شد و از پژوهشگران برتر حوزه اطلاعات تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها