وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری از سامانه‌ها برای ارائه خدمات به مردم/ ایمن‌سازی ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور

بذرپاش از ایمن‌سازی ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز از ۸۷۷ نقطه پرآسیب خبر داد، گفت: خوشبختانه در حدود ۱۳ سال گذشته در کاهش سوانح جاده‌ها اتفاقات خوبی رقم خورده و راه‌ها توسعه پیدا کرده است و عملیات پلیس با ۲۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۵۷۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ - 28February 2023

لزوم بهره‌گیری از سامانه‌ها برای ارائه خدمات به مردم/  ایمن‌سازی ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (سه‌شنبه) در هفدهمین همایش سراسری مدیران و روسای پلیس راهور فراجا، که در سالن همایش نورالرضا (ع) برگزار شد، با اشاره به نقش دستگاه‌ها در کاهش سوانح و تلفات رانندگی اظهار داشت: خوشبختانه در حدود ۱۳ سال گذشته در کاهش سوانح جاده‌ها اتفاقات خوبی رقم خورده و راه‌ها توسعه پیدا کرده است و عملیات پلیس با ۲۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست.

بذرپاش با اشاره به ارتقا سطح خدمت‌رسانی گفت: هم‌اکنون رصد به‌صورت سامانه‌ای انجام می‌شود و پیش‌بینی شرایط جوی نسبت به ۲۰ سال قبل قابل مقایسه نیست.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش تعداد سفر‌ها نسبت به گذشته اضافه کرد: باید از عادی انگاری پرهیز کنیم چرا که عادی شدن موضوعات مهم یکی از آسیب‌های اصلی است.

وی در ادامه عنوان کرد: تا روزی که تعداد جانباختگان جاده‌ای به صفر نرسد نباید با آرامش بنشینیم و هدف‌گذاری ما عدد صفر است.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت تعامل و هم‌افزایی برای نیل به هدف فوق‌الذکر گفت: در تعامل با یکدیگر و هدف‌گذاری مشخص، در طول برنامه هفتم باید این عدد را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم و این کار سختی نیست.

وی با تاکید بر ضرورت اعمال نظارت به‌صورت سامانه‌ای و الکترونیک اظهار داشت: این سامانه‌ها به‌دلیل تجمیع اطلاعات قدرت پیش‌بینی آینده را نیز می‌دهد و هشت هزار کیلومتر راه‌های پرخطر از طریق همین نوع نظارت شناسایی شد.

بذرپاش با اشاره به وجود ۸۷۷ نقطه آسیب زا و پرخطر در کشور گفت: ایمن‌سازی این نقاط در دستور کار قرار دارد که ۲۰۰ نقطه آن در حال حاضر رفع شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کار قرارگاهی به معنای کاری جدای از مسیر اداری روزمره است، خاطرنشان کرد: اصالت همه ما به حل شدن مشکل مردم و برداشته شدن موانع از مسیر مردم است.

وی با تاکید بر اینکه هر جا که ساختار مانع تحقق مأموریت شد، باید اصلاح و یا حذف شود، اظهار داشت: در مدت برنامه پنج ساله هر جا ساختار‌ها نیاز به اصلاح دارد باید اصلاح شود و اگر پاسخگو نبود آن ساختار باید کنار گذاشته شود.
بذرپاش با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌های روز برای خدمت بهتر و مؤثرتر به مردم عنوان کرد: فناورانه بودن و مردم‌پایگی بودن دو محور اصلی حرکت ما در مسیر این برنامه است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت مقوله آموزش گفت: بخشی از کار ما استفاده از مردم در این پروژه بزرگ است و اگر بتوانیم این موضوع را اجتماعی سازی کنیم، قطعاً توفیق خواهیم داشت و این محقق نخواهد شد جز با کمک رسانه ملی.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها