فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه:

پدافند هوایی به صورت ۲۴ ساعته مشغول حراست از آسمان کشور است

سردار شبان بابیان اینکه لحظه به لحظه از آسمان کشور حراست می‌شود، تاکید کرد: پدافند هوایی به صورت ۲۴ ساعته و لحظه به لحظه مشغول حراست از آسمان کشور است.
کد خبر: ۵۷۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰ - 28February 2023

پدافند هوایی به صورت ۲۴ ساعته مشغول حراست از آسمان کشور استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «رضا شبان» فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ با بیان اینکه بحمدالله در این رزمایش بر اساس تمامی اهدافی که از قبل تعیین شده است در بخش‌های مختلف کشف، شناسایی، ردگیری و مقابله با اهداف موفقیت لازم تا این لحظه از رزمایش کسب شده است.

سردار شبان گفت: رزمایش‌ها برای تمرین تکنیک‌ها و تاکتیک‌های بومی و خلاقانه نیرو‌های نظامی و احصاء نقاط قوت و ضعف است که بحمدالله در این رزمایش به خوبی این هدف به دست آمده، همچنین ما در این رزمایش از سامانه‌های راداری بومی خودمان استفاده کردیم که به خوبی توانسته‌اند ماموریت خود را انجام دهند.

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه بابیان اینکه لحظه به لحظه از آسمان کشور حراست می‌شود، تاکید کرد: پدافند هوایی به صورت ۲۴ ساعته و لحظه به لحظه مشغول حراست از آسمان کشور است و به عبارتی ما در پدافند هوایی ثانیه‌ای تعطیلی نداریم و ۲۴ ساعته کل آسمان کشور مورد حفاظت قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: یکی از تفاوت‌های رزمایش امسال با سال‌های گذشته وسعت بسیار زیاد مناطق عملیاتی است، به شکلی که مرحله نهایی رزمایش حدود دو سوم از آسمان کشور عزیزمان را در بر می‌گیرد یعنی در گستره‌ای بیش از یک میلیون کیلومتر مربع برگزار می‌شود.

این مقام نظامی با بیان اینکه در مرکز فرماندهی و کنترل سه ماموریت پوشش داده می‌شود بیان کرد: در مرکز فرماندهی کنترل در قدم اول وظیفه، کنترل نظارت و پایش اهداف توسط سامانه‌های پدافندی است و در صورت رصد هر گونه شی پرنده و هدفی بلافاصله و به مرحله‌ی دوم مرکز فرماندهی و کنترل که مدیریت اصلی صحنه را به عهده دارد منتقل می‌شود و از آن طریق هم اطلاعات به شبکه یکپارچه پدافند هوایی گزارش می‌شود تا در جریان امر قرار بگیرند.

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: بخش دوم مربوط به شناسایی اهداف و ارتباط با شبکه یکپارچه پدافند هوایی است چراکه یکی از موضوعات اساسی قبل از هرگونه درگیری، شناسایی اهداف است که دوست از دشمن تمییز داده شود و این بخش، بخش بسیار مهمی است.

سردار شبان گفت: بعد از گام اول که همان بحث شناسایی است وارد گام دوم می‌شویم که این گام مرحله درگیری و انهدام است در این مرحله بعد از شناسایی اهداف و تمییز دوست از دشمن از سامانه‌ها و روش‌های متفاوتی بر اساس سطوح درگیری و ارتفاع اهداف استفاده می‌شود.

وی افزود: گاهی اوقات از سامانه‌های موشکی در تیپ‌ها و کلاس‌های مختلف و گاهی نیز از سامانه‌های دوش پرتاب و دیگر سامانه‌ها که در اختیار شبکه‌ی یکپارچه پدافند هوایی استفاده می‌شود.

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه گفت: در این رزمایش نیروی هوافضای سپاه از سامانه‌های پدافندی و رادار‌های بومی مانند سوم خرداد و نیرو‌های جوان در طراز انقلاب اسلامی استفاده می‌کند.

سردار شبان با تأکید بر اینکه در این رزمایش مقابله با اهداف پرحجم، همه‌جانبه و ۳۶۰ درجه و در محیط جنگ الکترونیک با سناریو‌های بسیار سختگیرانه و پیچیده در دستور کارمان قرار دارد، گفت: مقابله با اهداف دورایستا و اهداف پرسه‌زن بر اساس آخرین برآورد‌های اطلاعاتی از جمله اقدامات صورت گرفته در این رزمایش است.

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه در پایان گفت: با استفاده از سامانه‌های بومی و دستاورد‌های داخلی تاکنون توانستیم در مقابله با اهداف پرحجم و همه جانبه عملکرد موفقی داشته باشیم و به تمام اهداف از پیش تعیین شده در این رزمایش برسیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها