نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

نخبگان جامعه الگوی حکمرانی دینی را ارائه کنند

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی بر لزوم ارائه الگوی حکمرانی دینی توسط نخبگان جامعه تأکید کرد و گفت: باید به مباحث مبنایی توجه کرد و باید بسیجی‌ها و نخبگان جامعه الگوی حکمرانی دینی را ارائه کنند.
کد خبر: ۵۷۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ - 28February 2023

حاجی‌صادقی: نخبگان جامعه الگوی حکمرانی دینی را ارائه کنندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن اشاره به برخی حوادث اخیر و فتنه برانگیزی‌های دشمنان اظهار داشت: باید از فتنه‌ها و حوادث مختلف درس گرفت. خداوند در مورد فتنه‌ها به چهار اثر تأکید کرده‌ است، اول آنکه افراد امتحان شوند، غربال شوند و معلوم شود چه کسانی تنها اهل شعارنویسی و چه کسانی اهل عمل هستند. دوم برای ایجاد استقامت علمی و فکری و عملی.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: همچنین در این فتنه‌های اخیر دشمن شاهد بودیم که خدا عده خاصی را به عنوان شهید انتخاب کرد و مشخصا افراد ممتازی بودند. بنابراین، گاهی فتنه‌ها صحنه‌ای برای انتخاب و چیدمان افراد برجسته از سوی خداوند است، چنانچه بنده در منزل شهدای مدافع امنیت این اواخر مشاهده کردم که افراد برجسته‌ای به مقام شهادت نائل شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سوره آل عمران، گفت: خداوند می‌خواهد مؤمنان را آبدیده کند. فعال کند و گاهی از غفلت خارج کند. امروز و در آستانه میلاد امام زمان (عج)، می‌بینیم همگان از علائم ظهور می‌گویند، اساتید در این برهه از زمان باید از شرایط ظهور سخن بگویند.

وی با بیان اینکه گاهی با استدراج باید مرگ تدریجی دشمن را رقم زد، ادامه داد: نهضت ظهور واقع نمی‌شود مگر آنکه مؤمنین از مدعیان ایمان تمیز داده شوند. مؤمنان در کوران حوادث محکم و آبدیده می‌شوند و در سختی‌ها انسان قوی می‌شود. در دوران دفاع مقدس هم سختی‌های زیادی بر ما گذشت، اما قوی‌تر و آبدیده شدیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه بر ضرورت حضور در صحنه استادان دانشگاه و استادان حوزه به‌عنوان امام اقشار تأکید کرد و گفت: استاد باید به لحاظ توانمندی علمی و بصیرتی قوی باشد و در بُعد معنوی مانند یک نورافکن در رفتار و عملکرد حضورش در دانشگاه نورافشانی کند. در این میان باید به مباحث مبنایی توجه کرد و باید بسیجی‌ها و نخبگان جامعه الگوی حکمرانی دینی را ارائه کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به آنکه اسلام برای همه ابعاد وجودی انسان‌ها برنامه‌ریزی دارد، بیان کرد: اسلام برای همه عرصه‌های زندگی انسان سبکی دارد که مجموعه‌اش سبک زندگی اسلامی را می‌سازد. قرآن سبک زندگی است. در این میان همواره اسلام به سبک حکمرانی و بُعد سیاسی اهتمام بیشتری داشته است. سبک زندگی بر مدیریت جامعه و رهبری و حکمرانی در هدایت انسان‌ها و جهت‌گیری در جامعه نقش بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: در این سبک زندگی سیاسی اسلام الگویی به نام نظام اداری دارد. الگو و مدل حکمرانی اسلامی، نظام ولایی است. یعنی تجلی یافتن حاکمیت و ولایت خدا به‌وسیله ولی خدا. ولایت تجلی ولایت‌الله است به‌وسیله ولی خدا تحقق توحید ربوبی است و این ریاست واحده خداوند به وسیله قائم‌مقام او (پیامبر، امام معصوم و اولیای او) تضمین‌کننده سعادت دنیوی و اخروی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به نقش مهم مردم در حاکمیت اسلامی تأکید کرد و افزود: قرآن نظام ولایی را مطلوب می‌داند که مردم آن را بپذیرند و برایش هزینه بدهند. مبنای اساس تحقق نظام ولایی، ولایت‌محوری است. آنچه در انقلاب اسلامی ممتاز بوده است، همین ولایت‌محوری است؛ بنابراین جهاد تبیین استادان دانشگاه باید تبیین و تحکیم ولایت‌محوری باشد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار