معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

تصویب نسخه نهایی برش استانی برنامه عملیاتی سند ملی سالمندان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ارتقای خدمت رسانی به سالمندان، از تصویب نسخه نهایی برش استانی برنامه عملیاتی سند ملی سالمندان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸ - 28February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «تراب محمدی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، در دهمین جلسه شورای سالمندان استان، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تأمین سلامت و نگهداری آنان در خانواده و پیش‌بینی ساز و کار لازم برای بهره‌مندی از تجارب و توانمندی‌های سالمندان در عرصه‌های مناسب، اظهار داشت: در حال حاضر پدیده سالمندی درحال افزایش است و افراد سالمند در این سن نیازمند کمک های ویژه ای از سوی خانواده و جامعه می باشند.

وی در ادامه با توجه به روند رشد جامعه سالمندی دراستان از دستگاه های ذیربط خواست با برنامه ریزی و اقدامات مناسب تلاش بیشتری در جهت رضایتمندی سالمندان و بهبود کیفیت و رفع نیازهای روحی، جسمی، معیشتی و اجتماعی آنان کنند و از ظرفیت آموزش و پرورش  برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و بالا بردن آگاهی مردم نسبت به تکریم سالمندان استفاده کنند.

«محمدی» با بیان بحران جدی سالمندی در آینده استان گفت: سرمایه گذارنی در استان وجود دارند که آماده سرمایه گذاری جهت احداث خانه سالمندان هستند که باید از این افراد استقبال کرد.

در این جلسه نسخه نهایی برش استانی برنامه عملیاتی سند ملی سالمندان به تصویب رسید و جهت اجرا به دستگاههای ذیربط ابلاغ شد.

همچنین نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی در رابطه با شاخص خدمت رسانی به سالمندان در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی و پیش بینی و تامین اعتبار مورد نیاز به منظور اجرای برش استانی برنامه عملیاتی سند ملی سالمندان و نماینده شهرداری نیز به در رابطه با لایحه شهر دوستدار سالمند به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار