وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

مازندران سهم بسزایی در تولید علم دارد

«زلفی‌پور» تعامل دانشگاه‌های مازندران را با وزارت علوم مطلوب توصیف کرد و گفت: این استان سهم بسزایی در تولید علم دارد.
کد خبر: ۵۷۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ - 01March 2023

مازندران سهم بسزایی در تولید علم دارد/به گزارش دفاع‌پرس از ساری، «محمدعلی زلفی‌پور» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در نشست رؤسای دانشگاه‌های مازندران با اشاره به اینکه مازندران سهم بالایی در وزارت علوم دارد، اظهار داشت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران توسعه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار است که اعتبارات ویژه در این خصوص به استان تعلق خواهد گرفت.

وی تعامل دانشگاه‌های مازندران را با وزارت علوم مطلوب توصیف کرد و توجه ویژه به این استان را لازم دانست و افزود: در حال حاضر ۱۷ رئیس دانشگاه و پارک وابسته به وزارت علوم از مازندران هستند.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به نقش مازندران در پرورش عالمان اشاره کرد و گفت: این استان سهم بسزایی در تولید علم دارد.

«حشمت الله علی‌نژاد» رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه نسل سوم و چهارم دانشگاه‌ها مسئله محور هستند، بیان کرد: دانشگاه‌ها باید به مسئولان برای حل مشکلات راهکار دهند و در این راستا قرارگاهی در استان مازندران راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: اقتصاد دریا از مؤلفه‌های برنامه هفتم توسعه بیان کرد و در این راستا میز دانشگاه و دولت در حوزه اقتصاد دریا در دانشگاه مازندران راه اندازی شده است.

علی‌نژاد با بیان اینکه پنج دانشگاه دولتی زیرمجموعه وزارت علوم در استان فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۱۹ واحد دانشگاهی در استان با ۱۵۰ هزار دانشجو در استان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار