در دهمین کنگره ادبیات پایداری مطرح شد؛

امیر سهرابی: نقش شهید سلیمانی در تبیین ارزش‌های اسلام ناب محمدی/ رمز اتحاد ملت ایران در دفاع مقدس ازخودگذشتگی بود

امیر «سهرابی» گفت: شهید سلیمانی حاصل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود که در حوزه منطقه‌ای و بین المللی نقش مبارزه با استکبار را داشت و توانست ارزش‌های اسلام ناب را در دنیا عرضه کند و مردم مستضعف منطقه این را پذیرفته و تابع آن شوند.
کد خبر: ۵۷۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ - 01March 2023

شهید سلیمانی ارزش های اسلام ناب را در دنیا عرضه کرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه دهمین کنگره ادبیات پایداری با محوریت جهاد تبیین با حضور صاحب نظران عرصه دفاع مقدس از سراسر کشور در تالار وحدت دانشگاه باهنر کرمان اظهار داشت: بدون شک گفتمان ادبیات پایداری با دفاع مقدس عجین شده و این مهم سرمنشا تولید ادبیات پایداری در کشور و منطقه شده است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ادبیات پایداری وقتی به فرهنگ پایداری ملی تبدیل می‌شود ماندگار است، عنوان کرد: بدون تردید مبانی و ارزش‌های دفاع مقدس، ادبیات پایداری را معنا بخشید و استوار ساخته است.

وی در خصوص ارزش‌های معنوی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که در ملت معنویت ایجاد کرده و تا حدودی برخی از این ارزش‌ها به فرهنگ تبدیل شده است، ابراز داشت: اولین ارزشی که دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای ما ایجاد کرده است، دشمن‌شناسی است.

امیر سهرابی افزود: دفاع مقدس سبب شناخت ملت نسبت به دشمنان و استکبار جهانی شد و دشمن شناسی، جز فرهنگ ادبیات پایداری ماست.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: یکی دیگر از ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، اطاعت از، ولی امر است و توجه به این مسئله چه در زمان امام راحل و چه در دوران رهبری امام خامنه‌ای، مهم بوده است و از ارزشمندترین ارزش‌هایی است که فرهنگ ملی ما در دهه‌های اخیر است.

وی ارزش دیگر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را اتحاد ملی بین ایرانیان دانست و تصریح کرد: در دفاع مقدس اتحاد بین دولت و ملت را داشتیم، دولتی‌ها در دوران دفاع مقدس مانند مردم زندگی می‌کردند و رمز اتحاد دولت و ملت این موضوع بوده است.

امیر سهرابی عنوان کرد: ارزش دیگری که در جامعه ما در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی جاری و ساری شد، ایثار و دیگران را به خود ترجیح دادن بود، رمز ماندگار و اتحاد مردم ما در دفاع مقدس از خود گذشتگی بود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: ارزش دیگر دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی این مهم بود که انتخاب الگو دفاع مقدس از الگو قیام امام حسین (ع) و یاران ایشان بود؛ حاصل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اسلامی بود که امام حسین علیه‌السلام به دنیا عرضه کرد و این مهم جز ادبیات پایداری ملی ایرانیان بوده است.

وی وطن دوستی را از دیگر ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: حُب وطن سبب شد همه ملت در دفاع از آب و خاک شرکت کنند، همه آمدند و کشور خود را در مقابل دشمن حفظ کردند و این مسئله، جز ارزش‌های پایداری ایرانیان است و دانشگاهیان باید در این موضوع کار کنند.

امیر سهرابی گفت: ارزش دیگر دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، تربیت انسان‌های بزرگی همانند سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که ایشان نه‌تنها در عرصه ملی، بلکه در حوزه منطقه و بین‌المللی نقش مهمی در مبارزه با استکبار جهانی را داشته است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چنین انسا‌ن‌های بزرگی را تربیت کرده است که معلم این بزرگواران، امام راحل و مقام معظم رهبری بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ادبیات پایداری باید به فرهنگ پایداری شود، ابراز داشت: ارزش دیگر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی حذف واژه شکست بود، امام راحل واژه شکست را حذف کردند و فرمودند ما یا پیروزیم یا شهید هستیم که در هر دو صورت پیروزیم.

امیر سهرابی تاکید کرد: یکی دیگر از ارزش‌های دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پیروزی خون بر شمشیر است، امام راحل فرمودند ما را بکشید، ملت ما بیدارتر می‌شود؛ دشمن معنای این نکته را متوجه نشده است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: دشمن سرسخت ما، نقشه ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را کشید و فکر می‌کرد با این اقدام، نهضت ما خاموش می‌شود در صورتی که این‌چنین نیست.

وی خاطرنشان کرد: شجاعت، ایستادگی در مقابل ابرقدرت‌ها، اعتماد به ملت و قطع امید از بیگانگان از دیگر واژه‌های ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار