رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس:

فضای مجازی فرصت مناسبی برای مقابله با تحریف دفاع مقدس است

سرهنگ «حیدری» گفت: می‌توان از ظرفیت ارتباطی فضای مجازی برای مقابله با تحریف دفاع مقدس استفاده کرد؛ مشروط بر اینکه محتوای تولیدی ما کوتاه، هنرمندانه، گویا و به گونه‌ای باشد که گره‌ای از شبهات جوانان باز کند.
کد خبر: ۵۷۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ - 01March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ «حمید حیدری» رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس امروز در نشست هم اندیشی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس استان قزوین که با حضور اساتید درس دفاع مقدس و فرماندهان نظامی استان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، با تأکید بر اینکه اهمیت فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که اگر در مقام رهبری جهان اسلام قرار نداشتند، قطعاً در عرصه فضای مجازی فعالیت می‌کردند و این امر به خوبی مؤید اهمیت این فضا در راستای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن است.

وی افزود: امروزه حتی مراگر آموزشی و دانشگاهی و سازمان آموزش و پرورش کشور برخی کلاس‌های تدریس خود را در فضای مجازی برقرار می‌کنند و لذا اگر بنا داریم تا در راستای تاباندن تلألوهایی از گنجینه فرهنگی هشت سال دفاع مقدس بر همه عرصه‌های زندگی امروزی جوانان گام برداریم، فضای مجازی بهترین راه برای نیل به نتیجه، یک میانبر تمام عیار و یک فرصت طلایی است.

‌حیدری خاطرنشان کرد: برنامه سالیانه جامعی به تفکیک اقتضائات هر استان تدوین شده است که ایجاد روزشمار دیجیتال دفاع مقدس از جمله این برنامه‌هاست. در این روزشمار، عملیات‌های دفاع مقدس به تناسب تاریخ هر روز ارائه شده و نکته حائز اهمیت در این روزشمار دیجیتال، مربوط به فراهم شدن بستر ارائه شناسنامه ایثارگری هر استان در آن عملیات است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس، خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه بعضی از اینفوگرافی‎هایی که مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس تولید کرده است، تا بیش از دو میلیون بازدیدکننده داشته و بر مبنای آمایش جامعه مخاطبین، عمده دنبال کنندگان و بازدیدکنندگان این آثار فرهنگی نیز از قشر جوانان بوده‌اند ولذا گرچه پیشرفت‌های خوبی در این حوزه ایجاد شده اما همچنان تا نقطه آمال و اهداف فاصله زیادی داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار