مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی پارسیان:

۴ اسکله در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارسیان احداث شد

«علامه» گفت: طی دو سال، ۴ اسکله در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارسیان احداث شد که از این تعداد، ۳ اسکله احداث و به بهره‌برداری رسیده و چهارمین اسکله نیز تا قبل از عید نوروز آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۵۷۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ - 01March 2023

هیچ گونه دخالتی در انتصابات نداشتیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «سید علی اصغر علامه» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی پارسیان در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: با حمایت خوب دولت از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، اتفاقات خوبی از قبیل پیشرفت فیزیکی احداث آب‌شیرین کن، تجهیز کارگاه‌های ساخت مجتمع‌های پتروشیمی سروش انرژی، لورچ و مپنا و فعال شدن مگا پروژه پارک متانول در این منطقه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در اولین نشست که در بندرعباس برگزار شد، قول‌هایی دادم که امروز زمان پاسخگویی آن است، افزود: امروز نیز این نشست بابت پاسخگویی به قول هایی است که در نخستین نشست خبری داده بودم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی پارسیان با اشاره به اینکه زمانی که بندر منطقه ویژه را تحویل گرفتیم متوقف شده بود اما طی دو سال، چهار اسکله در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارسیان احداث شد، عنوان کرد: از این تعداد، سه اسکله احداث و به بهره‌برداری رسیده است و چهارمین اسکله نیز تا قبل از عید نوروز اماده بهره برداری است.

علامه ادامه داد: مساحت ساختمان‌های این منطقه ویژه در زمان مدیریت های قبلی، ۵۰۰ متر مربع بوده درحالی که طی دو سال اخیر ، این رقم به ۱۲ هزار متر مربع ارتقاء یافته و تمامی ساختمان های مورد نیاز بندر احداث شده و یا در حال ساخت است.

وی اذعان داشت: بیش از ۳۰ پروژه زیرساختی در این مدت اجرا شده است تصریح کرد: طی دو سال اخیر بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای این پروژه ها هزینه شده است. اکثر پروژه‌های مذکور به بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده قرار گرفته اند.

علامه ادامه داد: برای نخستین بار است که در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، یک پروژه تمام شده است، امسال پنج پروژه نیز تحویل موقت شد این پروژه‌ها بعضا از قبل نیمه تمام مانده و پروسه زمانی آن به پایان رسیده بوده که در سال جاری احیا و تحویل موقت شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در حوزه سرمایه گذاری نیز زمین مورد نیاز در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته و واگذار نشده است، ابراز داشت: زمین در منطقه ویژه به کسی واگذار نمی شود بلکه در اختیار کسی که توانایی سرمایه‌گذاری دارد قرار می‌گیرد در صورتی که پروژه احداث گردد سپس زمین به آنها واگذار می‌شود. تمام آنانی که قرارداد منعقد کرده‌اند پروژه پروژه های شان را آغاز کرده یا درحال آماده سازی مقدمات آن هستند.

علامه با اشاره به فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان در حوزه مسئولیت های اجتماعی با بیان اینکه در حوزه‌های ورزشی و درمان در کنار مردم پارسیان بودیم، ادامه داد: مردم دو خواسته مهم از منطقه ویژه داشتند که محقق شد؛ نخست ساماندهی کنترل سیلاب این شهرستان که یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم بود که برای این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که با افزایش که خواهد داشت به یک هزار میلیارد تومان می‌رسد، لذا مناقصه آن برگزار شده که به زودی شاهد آغاز این پروژه خواهیم بود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارسیان تصریح کرد: پروژه تعریض جاده بین روستایی کوشکنار به دشتی یکی دیگر از نیازهای مردم شهرستان پارسیان بود که هم اکنون در مرحله طراحی است و در سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح تحول مسوولیت های اجتماعی نیازسنجی شده است، گفت: هیچ سند و تحقیقی از نیازهای شهرستان وجود نداشت بنابراین یک مشاور بکار گرفته شده و کارش که همان احصای نیازهای شهرستان می‌باشد را آغاز کرده است.

علامه با اشاره به اینکه سال قبل به استاندار قولی مبتنی بر ایجاد اشتغال برای یک‌هزار نفر دادیم اظهار داشت: هم اکنون به قول خود عمل کردیم و برای بیش یک هزار نفر اشتغالزایی شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارسیان با اشاره به اینکه این منطقه ویژه تا قبل از سال ۱۴۰۰ هیچ جایزه ملی کسب نکرده بود، افزود: از زمان تصدی مسئولیت بنده، طی دو سال گذشته، جایزه ملی بهره‌وری کسب کرده‌ایم البته بدست آوردن این جایزه کار راحتی نیست.

وی از دریافت کد گمرکی IMO در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان خبر داد و گفت: همچنین ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ماشین آتش نشانی برای این منطقه خریداری و مستقر شد که تا قبل از این، چنین امکاناتی وجود نداشت.

علامه ابراز داشت: در این دو سال تمام تلاشمان را برای احیا بندر و زیر ساخت های و معرفی آن به کار بستیم چرا که منطقه ویژه پارسیان برای خیلی ها حتی هرمزگانی ها ناشناخته بود.

این مسئول با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان تنها منطقه کشور دارای ناحیه گردشگری است، عنوان کرد: زمان تحویل این منطقه ویژه کاملا در کما بود و نه تنها حوزه گردشگری بلکه در سایر حوزه‌ها مغفول مانده نوعی منطقه به فراموشی سپرده شده بود لذا تمام تلاشمان را برای احیای زیرساخت‌های منطقه بکار بستیم. یکی از جذابیت‌های شهرستان پارسیان، بحث گردشگری آن است و این شهرستان پتانسیل بالایی در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری دارد.

وی در خصوص انتصابات در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با تاکید بر اینکه هیچ گونه دخالتی در انتصابات نداشتیم و افراد مراجعه تنها درخواستشان موضوع اشتغال بوده است، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، شرکت صددرصد دولتی است لذا جذب نیروی آن ساز و کار خود را دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارسیان به استقبال بسیار خوب سرمایه‌گذاران گفت: بسیار بالاست اما انتخاب سرمایه‌گذاری در این منطقه فعالیتش را آغاز کند. به همین دلیل ۱۵۰ طرح توجیهی در منطقه ویژه در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری آماده کرده ایم که به سرمایه‌گذاران ارایه دهیم.

تیم رسانه‌ای استان هرمزگان در قالب راهیان پیشرفت با سفر به غرب استان هرمزگان و شهرستان پارسیان، در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان حضور یافته و ضمن بازدید از پروژه های در حال احداث این منطقه در جریان روند پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها قرار گرفتند. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ساختمان اورژانس، آتش نشانی، انبار گمرک، باسکول ها، بندر ویژه اقتصادی پارسیان و آب‌شیرین کن نام برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار