امیر «فولادی»: به دنبال تبدیل پنج‌گانه نظامی به یک ورزش همگانی هستیم

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به عزم برای تبدیل رشته پنج‌گانه نظامی به یک ورزش همگانی گفت: موفقیت یک رزمنده در پنج‌گانه نظامی باعث موفقیت در میدان رزم می‌شود.
کد خبر: ۵۷۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸ - 01March 2023

لزوم توجه به پنج‌گانه برای افزایش آمادگی/ به دنبال تبدیل پنج‌گانه نظامی به یک ورزش همگانی هستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر «جمشید فولادی» رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح ظهر امروز (چهارشنبه) در اختتامیه مسابقات پنج‌گانه نظامی که به میزبانی یگان صابرین نیروی زمینی سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار داشت: ورزش‌های پنج‌گانه نظامی به جهت ماهیت کاربردی و از این جهت که فاکتور‌ها و آیتم‌هایی که مشخص کننده و مولفه اصلی یک فرد نظامی است که در منطقه عملیات و منطقه رزم برای آن فرد بسیار حائز اهمیت است و باعث موفقیت یک نیروی نظامی در رزم می‌شود.

امیر فولادی با بیان اینکه رشته پنج‌گانه نظامی تمام مولفه‌های مربوط به آمادگی رزم را در یک رزمنده در خود را دارد، افزود: این ورزش نه تنها در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بلکه در همه نیرو‌های مسلح کشور‌های جهان یک ورزش بسیار پرطرفدار و پر رونق است.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: چابکی، استقامت، انعطاف پذیری، سرعت عکس العمل و قدرت از جمله مولفه‌های اصلی یک رزمنده است که در مسابقات پنجگانه نظامی گنجانده شده است.

وی از عزم برای توسعه همگانی رشته پنج‌گانه نظامی خبرداد و گفت: این ورزش اعم از جنبه همگانی و قهرمانی برای ما حائز اهمیت است و ما فقط به دنبال این نیستیم که یک تعداد نفرات محدود را جمع کرده و بگوییم چند تیم با یکدیگر مسابقه داده و یک تیم تشکیل داده و در مسابقات شرکت کنیم.

این مقام نظامی ادامه داد: ما به دنبال توسعه این ورزش در بعد همگانی هستیم. توسعه همگانی ورزش به این باز می‌گردد که بتوانیم زیرساخت‌های این ورزش را در سراسر نیرو‌های مسلح فراهم کنیم.

امیر فولادی ضمن تاکید بر توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز رشته پنج‌گانه نظامی در نیرو‌های مسلح تصریح کرد: زیرساخت‌های این ورزش با زیرساخت‌های سایر ورزش‌ها بسیار متفاوت است. این ورزش به جهت ماهیت پر رنگی که در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله شنا، دوومیدانی، تیراندازی، عبور از موانع و پرتاب نارنجک دارد، نیاز به یک سری موانع و میدان‌های استاندارد دارد تا ورزشکار بتواند در شرایطی استاندارد به رقابت و تمرین بپردازد تا بتواند در مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: در حوزه تبدیل ورزش پنج‌گانه به یک ورزش همگانی در صدد هستیم و تلاش می‌کنیم فرماندهان نسبت به راه‌اندازی میدان موانع برابر با مقررات و استاندارد‌ها و نسبت به راه اندازی استخر با موانع و همچنین، میدان پرتاب نارنجک به یک میدان استاندارد نیاز دارد که بر اساس آن باید این کار انجام شود.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به لزوم استعدادیابی در حوزه ورزش پنج‌گانه نظامی تاکید کرد: هنگامی می‌توانیم در راستای تبدیل ورزش پنج‌گانه نظامی به یک ورزش همگانی موفق باشیم که به جای تشکیل یک تیم از میان ۵۰ نفر بتوانیم یک تیم را از میان ۵ هزار ورزشکار انتخاب کنیم. چراکه آن موقع می‌توانیم بهترین تیم را در اختیار داشته باشیم.

امیر فولادی با بیان اینکه حضور تیم‌ها در رقابت‌های بین المللی پنج‌گانه نظامی ۲ پیام مهم دارد، خاطرنشان کرد: اولین پیام، نشان دهنده اهمیت ورزش در نیرو‌های مسلح یکی کشور است و دومین پیام نیز، نمایش میزان آمادگی جسمانی و توان و قدرت آن نیرو‌های مسلح یک کشور به سایر کشور‌ها است.

وی افزود: ما برای اهتزار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در میادین بین‌المللی و کسب نتیجه خوب در رقابت‌های بین‌المللی نیازمند برنامه‌ریزی‌ها و تمرین بیشتر هستیم.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات پنجگانه نظامی بین سازمان‌های نیرو‌های مسلح یکی از راه‌های بسیار موثر در حوزه برنامه‌ریزی برای مسابقات پنجگانه نظامی است.

بر اساس این گزارش، تیم‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقام اول، ارتش جمهوری اسلامی ایران به مقا‌م دوم و هفتم و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز به مقام سوم در رده گروهی مسابقات پنجگانه نظامی نیرو‌های مسلح دست پیداکردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار