ما متحدیم/

کاروان راهیان نور کارکنان جهاد کشاورزی کردستان به جنوب اعزام شد

کاروان ۴۰ نفری راهیان نور کارکنان جهاد کشاورزی استان کردستان صبح امروز راهی مناطق عملیاتی جنوب شدند.
کد خبر: ۵۷۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵ - 02March 2023

کاروان راهیان نور کارکنان جهاد کشاورزی کردستان به جنوب اعزام شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «پیمان اسکندری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور کارکنان این سازمان به جنوب، اظهار داشت: برای بنده افتخار است در مجموعه‌ای مسوولیت نوکری من را دارم که ۹۲ شهید، ۷۰ جانباز، ۱۵ آزاده و بیش از ۳ هزار رزمنده بالای ۶ ماه دارد.

اسکندری افزود: ۲۷ خرداد ۵۸ برای محرومیت‌زدایی در کشور، جهاد سازندگی تشکیل شد و امروز هم برای کار‌های عام‌المنفعه و کار‌های غیرممکن از واژه «جهادی» استفاده می‌کنند که نیرو‌های جهادگر آن را ممکن می‌سازند.

وی ادامه داد: واژه «جهادی» نتیجه صداقت و فعالیت همکاران جهاد سازندگی بوده است که امروز همکاران ما در جهاد کشاورزی چنین عنوانی دارند که با این روحیات در خدمت مردم و خاصتا قشر کشاورز و روستایی هستند.

اسکندری اضافه کرد: در ایام جنگ تحمیلی همکاران جهادگر سازندگی بدون هیچ چشمداشتی در خدمت مردم و نظام بودند و در کار‌های آبرسانی، برقرسانی، جاده‌سازی و محرومیت‌زدایی فعالیت داشتند و این برای مجموعه جهاد کشاورزی جای افتخار دارد و سعی شده این آرمان و تفکر در سازمان باقی بماند.

به گفته وی، دشمنان در حال حاضر مسیر دشمنی خود را به سمت تحریم و رسانه و اقتصاد مردم تغییر داده‌اند و جهاد کشاورزی نیز که امنیت غذایی را بر عهده دارد برای تامین و حکمرانی غذا و مقابله با تحریم‌ها، در عرصه تولید تلاش می‌کنند و این در حالی است که قیمت نهاده‌ها هم افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اذعان داشت: با تمام فشار‌های کمبود و گرانی نهاده‌ها بر روی تولیدکننده، در اغتشاشات اخیر، یک تجمع در حوزه ۱۳۰ هزار نفری بهره‌برداران کشاورزی و دامداری شکل نگرفت و هیچکدام از واحد‌ها تعطیل نشد و این‌ها مستلزم توجه بیشتر به این قشر است.

اسکندری یادآور شد: سالانه در استان کردستان ۷۰۰ هزار تن گندم، ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ و ۴۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود که بیشتر از سرانه مصرف استان است.

وی یادآور شد: تنها سرانه مصرف تخم‌مرغ در کردستان بیشتر از تولید است که در حال برنامه‌ریزی هستیم که این کمبود نیز جبران شود و به خودکفایی برسیم.

وی سفر کاروان راهیان نور را سفری معنوی و زمینه‌ای برای تجدید پیمان با شهدا برای پیروی و ادامه اهداف و آرمان‌های آنان عنوان کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار