مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

مجاهدت کتابداران در راستای جهاد تبیین ستودنی است

سرهنگ «حبیبی» مجاهدت کتابداران در راستای جهاد تبیین را ستودنی دانست و گفت: جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرراً بیان می‌کنند، بسیار مهم است و به‌نوعی سرنوشت‌ساز در نبرد روایت‌هاست.
کد خبر: ۵۷۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳ - 02March 2023

مجاهدت کتابداران در راستای جهاد تبیین ستودنی استبه گزارش  دفاع‌پرس  از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز در همایش یک روزه کتابداران کتابخانه‌های استان گیلان در سالن جلسات پژوهشکده گیلان‌شناسی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: برای این اقدام مهم نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.

وی تصریح کرد: فضای مجازی امروزه باعث از دست رفتن فرصت‌های طلایی جامعه شده و این فضا نباید منجر به دوری از فرهنگ کتابخوانی شود، هرچند مطالعه کتاب جایگاه خودش را حفظ کرده است.

حبیبی برخی آسیب‌های فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در مقابل این ابزار‌ها باید، روش‌های متعددی برای جذب مخاطب کتابخوان طراحی و اجرا شود و به رغم شرایط خاصی که جامعه و دنیا بر اثر استفاده از شبکه‌های مجازی با آن مواجه است که وقت زیادی را از مردم می‌گیرد، اما باید برای ارتقاء جایگاه کتاب و کتابخوانی در خانواده‌ها تلاش شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، توسعه کتابخوانی در کودکان را مورد تأکید قرار داد و افزود: کودکان با مشاهده رفتار بزرگتر‌ها از آنان الگو می‌گیرند و تبعیت می‌کنند بنابراین این تشویق به مطالعه باید به صورت اسلامی و در عمل صورت بگیرد.

حبیبی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی سبب توسعه و پرورش ذهن و عقل می‌شود و با آثار و مزایای بسیار زیادی همراه است، گفت: از کوچک‌ترین فرصت باید برای مطالعه کتاب استفاده کرد و انتظار می‌رود تشویق به کتاب و کتابخوانی به صورت عملی و به دور از شعار و شعارزدگی در بین مردم و مدیران و کارگزاران نظام انجام شود.

وی مجاهدت کتابداران در راستای جهاد تبیین را ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرراً بیان می‌کنند، بسیار مهم است و به‌نوعی سرنوشت‌ساز در نبرد روایت‌هاست و لازمه فعالیت جدی فعالان فرهنگی در این عرصه، مطالعه عمیق است.

در پایان تفاهم نامه‌ای در ۱۰ ماده بین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به امضاء رسید از جمله این موارد راه‌اندازی غرفه‌های کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های شاخص گیلان می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار