جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع):

افزایش تعامل سپاه و فراجا، امنیت بیشتر را به همراه دارد

سردار سرتیپ «نجات» گفت: هرچه به‌سمت امنیت محله‌محور برویم، امنیت به عمق می‌رود. امنیت محله‌محور یعنی در محله امنیت ایجاد شود. هرچه فراجا و سپاه بتوانند به صورت مشترک کار کنند و اطلاعات رد و بدل کنند و عملیات مشترک انجام دهند، امنیت بیشتری برقرار می‌شود.
کد خبر: ۵۷۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲ - 02March 2023

ارتباط بیشتر سپاه و فراجا، امنیت بیشتر را به همراه دارد/ حضور نیرو‌های فراجا باعث شد کانون اغتشاشات ایجاد نشودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین نجات» جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه «ثارالله» در همایش «مودت‌آفرینان ولایت مدار ۴» که عصر امروز (پنج‌شنبه) در ستاد فرماندهی سپاه تهران بزرگ برگزار شد، اظهار داشت: سردار محمدیان تهران را به خوبی می‌شناسد و سال‌ها رئیس آگاهی تهران بود. هرچه تعداد جلسات هم‌افزایی بیشتر باشد، بهتر است.

وی خطاب به کارکنان سپاه و فراجا گفت: کاری که شما کردید، مایه خوشحالی مقام معظم رهبری بود. کانون اصلی اغتشاشات در تهران بود و بیشترین افت و خیز و جمعیت اغتشاش‌گر در تهران بود. مهم این است که دشمن چه کار کرد و شما چه تجربه ارزشمندی کسب کردید که می‌تواند در آینده به درد کار شما بخورد.

سردار نجات ادامه داد: دشمن برای طرح‌ریزی اغتشاشات، به اقدامات ما در زمان انقلاب علیه رژیم پهلوی نگاه کرد و یک کاریکاتوری از آن را اجرا کرد؛ اینگونه که آن موقع ما می‌خواستیم رژیم پهلوی را ساقط کنیم، علیه آن رژیم شعار می‌نوشتیم، شعار می‌دادیم، برای شهدای انقلاب، چله راه می‌انداختیم و کل کشور را علیه رژیم پهلوی بسیج می‌کردیم.

جانشین قرارگاه ثارالله (ع) افزود: برای فتنه اخیر دستگاه‌های اطلاعاتی امارات، عربستان، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی جمع شدند و در امارات دفتر مشترکی زدند. آن‌ها این فتنه را از ماه اردیبهشت طراحی کردند و آن را در شهریور عملی کردند. اغتشاشات آن‌ها یک کاریکاتور بود. در اوج اغتشاشات (که روز ۳۰ شهریور بود) جمعیتی در استان و شهر تهران آمده بودند، ۱۸ هزار نفر بودند، اما در اربعین ۱۳۵۷، دو میلیون نفر علیه رژیم سابق به راهپیمایی آمده بودند.

وی هدف اغتشاشگران را چنین نقل کرد: تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس، کارخانجات و بازار از جمله اهداف آن‌ها در اغتشاشات بود، اما ما پس از دو ساعتی که بازار تهران تعطیل شد، اجازه ندادیم بازار در هیچ زمانی تعطیل شود و هیچ کارخانه‌ای تعطیل نشد.

سردار نجات در مورد روش اغتشاشگران توضیح داد: از روش‌های اغتشاشگران، متحرک‌سازی بود؛ اینگونه که آن‌ها یک مکان را با موتور می‌بستند که ما را درگیر کنند و در جایی دیگر کار خود را می‌کردند. آن‌ها به ازای هر صنف، دانشگاه و مدرسه یک کانال ایجاد کردند. دانشگاه شریف سه کانال و دانشگاه تهران پنج کانال داشت.

جانشین قرارگاه ثارالله (ع) در مورد روش به شهادت رساندن نیرو‌های فراجا گفت: ما در تهران هزار و ۵۰۰ زخمی و پنج شهید دادیم. اغتشاشگران با سلاح ساچمه‌زن علیه نیرو‌های فراجا استفاده می‌کردند و خیلی از آن‌ها بدین وسیله به شهادت رسیدند. دشمنان عملیات روانی گسترده‌ای علیه نیرو‌های ما انجام دادند تا نیرو از صحنه خارج شوند.

وی در مورد روش‌هایی مختلف دستگیری اغتشاشگران و همکاری نیرو‌های سپاه و فراجا در فتنه اخیر اظهار داشت: همکاری سپاه و فراجا در فتنه اخیر خوب بود. متحرک سازی جزء تجربیات خوب ما بود. ما اجازه ندادیم یک جمعیت ۵۰ نفره بیشتر از دو_ سه دقیقه اظهار وجود کنند. تجربه مهم ما چهره‌زنی و دستگیری هدفمند بود. بچه‌های اطلاعات سپاه و اطلاعات فراجا در دل جریانات اغتشاش‌گر می‌رفتند، چهره‌های محرک را دستگیر می‌کردند و اغتشاشات آرام می‌شد.

سردار نجات افراد: یکی از تجارب ما در مقابله با فتنه اخیر، دستگیری انبوه بود. ما گاز اشک‌آور می‌زدیم و اغتشاشگران فرار می‌کردند و ۱۰ دقیقه بعد بازمی‌گرداندیم. صد نفر می‌گرفتیم، ۷۰ نفر را دستگیر می‌کردیم. لیدر‌ها را نگه می‌داشتیم. اسم و مشخصات آن‌ها ثبت می‌شد و فردای آن روز دیگر نمی‌آمدند؛ چون اگر بار دیگر دستگیر می‌شدند، بازداشت می‌شدند.

جانشین قرارگاه ثارالله (ع) ادامه داد: تجربه دیگر ما، حضور پیش‌دستانه بود. حضور پیش‌دستانه این نیست که در پادگان بمانی تا دشمنان کار خود را انجام دهند.

وی افزود: چون شما مستقر شدید، نگذاشتند که جمعیت مستقر شوند. در گزارشاتی که از آن‌ها می‌خواندیم، آن‌ها می‌گفتند که ما فکر می‌کردیم خسته شوند، اما نشدند، بین سپاه اختلاف ایجاد شود، اما این اتفاق نیفتاد. ضدانقلاب از این‌ها می‌ترسند. حضور شما باعث شد که کانون اغتشاش ایجاد نشود.

سردار نجات در مورد همکاری برادران سپاه و فراجا گفت: هر چه ما به‌سمت امنیت محله‌محور برویم، امنیت به عمق می‌رود. امنیت محله محور یعنی در محله امنیت ایجاد شود. هر چه فراجا و سپاه بتوانند به صورت مشترک کار کنند و اطلاعات رد و بدل کنند و عملیات مشترک انجام دهند، امنیت بیشتری برقرار می‌شود.

جانشین قرارگاه ثارالله (ع) ادامه داد: ما به همراه اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در فاتب جلسه گذاشتیم و در مورد امنیت مدارس برای اتفاقات اخیر، تصمیم بر این شد که امنیت مدارس برعهده فراجرا باشد. کارگروهی با محوریت وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و اطلاعات فراجا تشکیل شد.

وی گفت: مسئولیت برقراری امنیت در شرایط عادی برعهده فراجا است. بسیج کمک فراجا است. گشت رضویون بازوی شماست. همکاری باید به صورت دو طرفه باشد. گشت‌ها با هم ارتباط بیشتری داشته باشند. ما در هر حوزه گشت عملیاتی مسلح داریم. هرچه هماهنگی بیشتری داشته باشیم و فرماندهان هم حساس‌تر باشند، با اولین درگیری خودمان وارد کار می‌شویم. نگذارید کار به جای بالاتر بکشد.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار