رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

دشمنان از قدرت ایران هراسان هستند

سردار سلیمانی با اشاره به هراس دشمنان از قدرت ایران، گفت: ملت ایران بر اساس الگوی دفاع مردمی توانست تاریخ‌ساز شود.
کد خبر: ۵۷۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ - 03March 2023

دشمنان از قدرت ایران هراسانند/الگوی ما دفاع مقدس استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز (جمعه) در یادواره شهدای عملیات والفجر ۵ و ۲۰۷ شهید ایل شوهان که در محل یادمان سه راهی چنگوله مهران برگزار شد، اظهار داشت: ایلات و عشایر ایلام به‌ویژه ایل شوهان در دوران دفاع مقدس تاریخ‌ساز شدند و عظمت تاریخی که در هشت سال دفاع مقدس ساخته شد با دوره‌های ممتد و طولانی تاریخ ایران برابری می‌کند.

سردار سلیمانی افزود: ایلام ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد، ارتش بعثی که از طرف کشور‌های مختلف مورد حمایت قرار داشت به مرز‌های کشور حمله کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: برای پدافند از مرز‌های ایلام ۴۳ لشکر لازم بود تا در مقابل ارتش مجهز صدام قرار گیرد، اما مردم ایلام در این زمان ایفای نقش کردند و با فرمان امام (ره) دفاعی را انجام دادند که فقط در فرمول دانشگاه‌های نظامی دنیا امکان پذیر بود.

وی بیان کرد: ملت ما در همان سال اول به خصوص در ایلام دشمن را متوقف کردند و در سال‌های بعد دشمن مجبور بود در خاک خود دفاع کند؛ و در برخی عملیات‌ها مهمات دشمن که از سلاح‌های روز استفاده می‌کرد به غنیمت درآمد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: ملت ایران بر اساس الگوی دفاع مردمی توانست تاریخ ساز شود و در دوران دفاع مقدس به یک قدرت دفاع تبدیل شود، حدود ۴۰ کشور مستقیماً از صدام پشتیبانی کردند و ایران به عنوان قدرت دفاعی شناخته شد و با تشکیل جبهه مقاومت، ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای شناخته شد.

دشمنان از قدرت ایران هراسانند

وی گفت: امروز ایران به عنوان یک قدرت بین المللی شناخته می‌شود که نظام سلطه از آن هراس دارد و به همین دلیل مانند اغتشاشات پاییز امسال تمام داشته‌ها و اندوخته‌های خود را به میدان آوردند تا این قدرت جهانی که در پرتو اسلام ناب شکل گرفته و الگوی ملت‌های آزاده دنیا است را متوقف کند.

سلیمانی یادآور شد: ما در زمینه اقتصادی و معیشتی مشکل داریم، اما ظرفیت‌های بسیار فراوانی با حضور مردم و خدمتگزاران نظام است که در مسیر حل و فصل قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: امروز ایران را در بسیاری از زمینه مانند توسعه انسانی، نرخ سواد کشور که امروز ۹۶ درصد است، ۵ میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند که ۶۰ درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند، از لحاظ پزشکی و درمان ایران جز ۳ کشور برتر در زمینه مهار کرونا است.

وی اظهار داشت: در زمینه بهداشت ودرمان و جراحی‌های پیشرفته امروز کشور به کشور‌های همسایه خدمت ارائه می‌دهد، رتبه سوم سد سازی در دنیا، رتبه سوم مهندسی در دنیا، رتبه نهم فولاد در دنیا و منابع نفتی و گازی در سطح دنیا برتر هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمنان از قدرت ایران هراسانند، گفت: ملت ایران از لحاظ فرهنگی قوی‌ترین فرهنگ‌ها را دارد که نمونه آن در یادواره‌ها، اربعین، محرم یا بحرانی که ایجاد می‌شود، وحدت و انسجام مردم را نشان می‌دهند.

وی در ادامه عنوان کرد: ملت ایران ملتی در تراز جهانی هستند، ملت بزرگ با آرمان‌های بزرگ و رهبری شجاع قطعاً آینده امید بخش دارد و از این رو دشمنان دچار خوف هستند که غارت گری‌های آن‌ها در مناطق مختلف توسط ملت ایران متوقف شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ملت ایران در ۲۲ بهمن سرفصل جدیدی آفریدند و ان‌شاءالله با قدرت و پیشرفت اهداف شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها