دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تداوم تحریم؛ جنگ اقتصادی تمام‌عیار علیه جمهوری اسلامی ایران

تحریم‌های اقتصادی جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را می‌توان به‌مثابه جنگی اقتصادی تمامن‌عیار علیه کشورمان محسوب کرد.
کد خبر: ۵۷۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۴ - 04March 2023

تداوم تحریم؛ جنگ اقتصادی تمام‌عیار علیه جمهوری اسلامی ایرانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج‌شنبه هفته گذشته تحریم‌های اقتصادی جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرد که با توجه به بعد اقتصادی آن می‌توان این تحریم‌ها را به مثابه دور جدید و تازه‌ای از جنگی اقتصادی علیه کشورمان محسوب کرد. زیرا در فهرستی که توسط این وزارتخانه منتشر شده اسامی ۶ شرکت اقتصادی و ۲۰ کشتی که متعلق به این شرکت‌ها هستند به چشم می‌خورند.

بر اساس فهرستی که به تازگی دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری آمریکا منتشر کرده شرکت‎‌های ایرانی مستقر در کشورهایی، چون ایران، امارات، چین و ویتنام وجود دارد. ضمن اینکه اسامی این شرکت‌ها شامل پتروشیمی بوشهر، گلوبال مارین شیپ منیجمنت GLOBAL MARINE SHIP MANAGEMENT CO، LTD در چین، شرکت سهامی گاز و املاک و مستغلات گلدن لوتوس GOLDEN LOTUS OIL GAS AND REAL ESTATE JOINT STOCK در ویتنام، شرکت حمل و نقل شانگ‌های شوانران SHANGHAI XUANRUN SHIPPING در چین، شرکت پتروشیمی شیراز و سویدیش منیجمنت SWEDISH MANAGEMENT CO SA در امارات است.

اما چه شد که تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان به ناگاه در ماه‌های اخیر با شیب معناداری در مسیر و حوزه اقتصادی قرار گرفت. در واقع باید گفت آمریکا و دنیای غرب بعد از اینکه مشاهده کردند اغتشاشاتی که در ماه‌های گذشته توسط آن‌ها و عوامل و مزدوران داخلی آن‌ها برضد جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده بود با مدیریت عقلانی و درایت همراه با بصیرت سران و مقامات مختلف کشور کنترل شد و به پایان رسید نقشه‌ها و توطئه‌های خود را با هدف شلعه ور کردن مجدد آشوب‌ها و درگیری‌های سطح کشور وارد فاز جدید از ناآرامی کلید زدند.

در حقیقت اقدامات اخیر آمریکا را می‌توان مصداقی بارز در حوزه جنگ ترکیبی با هدف مبازه و مقابله با رشد و پیشرفت‌های روبه رشد و خیره‌کننده جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها دانست. امری که موجب شده تا بازیکران و صحنه گردانان بین‌المللی به خصوص آمریکایی و صهیونیستی این بار از درب اقتصاد وارد جنگ با جمهوری اسلامی ایران شده و به منظور پیشبرد اهداف استعماری و نامشروع خود و به منظور دست‌یابی به برنامه‌هایی که در حوزه جنگ ترکیبی و اقتصادی علیه کشورمان تهیه و تدارک دیده‌اند به بهانه‌های مختلف و واهی تحریم‌هایی اقتصادی متعددی را در چندین نوب علیه ایران وضع کنند.

البته مقاومت و ایستادگی مردم و ملت بزرگ و فهیم ایران در برابر نقشه‌ها و توطئه‌های مختلف و گوناگون استکبار جهانی و در راس آن آمریکا در موقعیست‌ها و برهه‌های زمانی مختلف موجب شده تا این قدرت استعماگر و جهانخوار با قطع امید از استفاده از مردم در جهت آسیب رساندن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم در حوزه اقتصاد کشور وارد شده و با اعمال تحریم‌های مختلف ضمن تحت فشار گذاشتن مردم در حوزه معیشت و اقتصاد تمام سعی و تلاش خود را کند تا بلکه با آسیب رساندن به اقتصاد کشور و بحرانی کردن وضعیت معیت مردم، جکومت و مردم را در برابر یکدیگر قرار بدهد.

موضوع بسیار مهم و قابل توجه دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که آمریکا در پس پرده تحریم‌های اقتصادی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران به دنبال هدف قرار دادن و ضربه زدن به گروه‌های مقاومت تحت حمایت و پوشش کشورمان در مسیر و جهت پیش‌برد اهداف و برنامه‌های تجاوزکارانه و توسعه‌طلبانه خود در منطقه خاورمیانه است. در واقع آن‌ها قصد دارند با تحریم‌های اقتصادی که برعلیه کشورمان وضع می‌کنند مانع از حمایت و پشتیبانی ایران از گروه‌های محور مقاومت در سطح منطقه در جهت ایستادگی و مقابله با رژیم صهیونیستی شوند.

در پایان باید گفت حقیقت فعالیت‌های وزارت خزانه داری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران آنقدر مخرب و البته غیرقانونی و حتی تروریستی است که می‌تواند اینگونه برداشت کرد که آمریکا هم اکنون اتاق جنگ اقتصادی را علیه کشورمان ایجاد کرده به صورتی که یکی از دستورکار‌های مهم و اصلی آن را می‌توان فلج کردن اقصاد ایران دانست. در واقع باید به این مهم اشاره کرد که «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» که در آمریکا مسئول برنامه‌ریزی و طراحی اقدامات و تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان است همچون اتاق جنگی در حوزه اقتصاد بر علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار