مسئول قرارگاه طرح مطالعاتی منظومه فکری رهبری در داراب:

وظیفه مسئولین در جهاد تبیین سنگین‌تر از مردم است

حجت الاسلام «خسروی» گفت: در جهاد تبیین خطاب رهبر معظم انقلاب عمومی است که همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی مردم ایران، مخاطب آن هستند و می‌توانند ایفای نقش کنند؛ اگرچه مسئولین در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند.
کد خبر: ۵۷۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷ - 03March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت‌الاسلام «محمدرضا خسروی» امام جمعه داراب امروز در مراسم تجلیل از دانش‌پژوهان طرح مطالعاتی منظومه فکری رهبری با اشاره به اینکه جهاد تبیین موضوعی است که سال‌های اخیر در بیانات حضرت آقا بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است اظهار داشت: خطاب رهبر معظم انقلاب عمومی است که همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی مردم ایران، مخاطب آن هستند و می‌توانند ایفای نقش کنند؛ اگرچه مسئولین در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند.

مسئول قرارگاه طرح مطالعاتی منظومه فکری رهبری در داراب با بیان اینکه در جهاد تبیین، زدودن غبار بدفهمی و کج فهمی از معارف و مفاهیم اسلامی مدنظر است ابراز کرد: در حقیقت آنچه در تبیین مدنظر است، زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کج‌فهمی از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی و همچنین فهمیدن تحلیل‌های نادرست، غلط و مغرضانه از رویدادها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست و در یک کلام تبیین در جهت روشنگری است.

 مسئول قرارگاه طرح مطالعاتی منظومه فکری حضرت آقا در شهرستان داراب تاکید کرد: اگر بخواهیم تبیین را در معارف اسلامی ریشه‌یابی کنیم، مشاهده می‌کنیم که اصولاً پیامبران برای تبیین حقایق عالم، وجود خود انسان و ظرفیت‌های عظیم انسانی آمده‌اند.

حجت الاسلام خسروی با ذکر این نکته که قرآن بهترین تبیین‌کننده‌ برای مردم است، بیان داشت: رهبرمعظم انقلاب به عنوان شاگرد و متعلم مکتب انبیاء و اهل بیت می‌خواهد خط تبیین‌گری پیامبران و امامان را ادامه دهد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب  شخصاً بزرگ‌ترین «جهاد تبیین» را با صدور بیانیه «گام دوم» در چهلمین سالگرد انقلاب در سال ۹۷ جهاد بزرگ تبیین را انجام دادند.

امام جمعه داراب اضافه کرد: نکاتی که ایشان از موضع دفاع از حق و افشای طراحی‌های پیچیده دشمنان انقلاب و اسلام مطرح می‌کنند همه و همه در راستای تکلیف به مجاهدت علمی  در «جهاد تبیین» است.

حجت الاسلام خسروی عنوان کرد: در جهاد تبیین نوعی تکلیف‌گرایی الهی بسیار عمیقی وجود دارد، همان‌گونه که حضرت امام رحمه‌الله‌علیه بر روی تکلیف الهی بسیار تأکید داشتند؛ «جهاد تبیین» مصداق تکلیف‌گرایی است که امیدواریم همه اندیشمندان و جوانان  بتوانند در این جهت وارد شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هم نتیجه تبیین گسترده و عمیق بود که در جامعه شکل گرفت، اظهار کرد: تبیین مبنای تفکر انقلاب اسلامی و امتداد آن است یعنی اگر بخواهیم جامعه در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کند، این حرکت بدون حضور مردم ممکن نیست.

مسئول قرارگاه تبیین منظومه فکر مقام معظم رهبری در داراب اذعان کرد: اگر بخواهیم مردم و جوانان با انقلاب باشند، باید این تبیین را به‌گونه‌ای فراگیر، مستند و مستدل انجام دهیم.

وی گفت: ما در شهرستان داراب بر اساس همین مبانی و اوامر و تکالیف وارد این میدان بر اساس منظومه فکری ولایت و رهبری شدیم.

گفتنی است طرح سراسری تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در شهرستان داراب با مشارکت 400 نفر از دانش پژوهان منظومه فکری رهبری در شهرستانهای داراب و زرین دشت در حال برگزاری است و تجلیل از دانش پژوهان طرح مطالعاتی منظومه فکری رهبر معظم انقلاب از برنامه‌های پایانی این اجتماع  جهادی در حوزه تبیین اندیشه های رهبری در شهرستان داراب بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار