مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان:

باید به دنبال ویژگی‌های شهدا برویم

«طهماسبی» گفت: باید به دنبال ویژگی‌های شهدا برویم و آن‌ها را الگوی زندگی خودمان قرار بدهیم.
کد خبر: ۵۷۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ - 04March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «سید مهدی طهماسبی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد تدفین شهید گمنام دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود با اشاره به اینکه شهدا معرفت، انسانیت، عظمت، آگاهی و شرافت را به ما آموختند، اظهار داشت: شهدا حقیقت‌ها را درک می‌کردند و خداوند عظمت بالایی را به شهدا داده است.
وی با تاکید بر اینکه که شهدا دارای ویژگی‌های بودند که موجب شد به درجه رفیع شهادت برسند گفت: باید به دنبال ویژگی‌های شهدا برویم و آن‌ها را الگوی زندگی خودمان قرار بدهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان افزود: بزرگداشت یاد، نام و خاطره‌ی شهیدان موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده‌های معظم ایشان است.

این مسئول گفت: پیشرفت‌ها و دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی در عرصه‌های مختلف مرهون خون‌های پاک و مطهر شهدای گرانقدر است.

در ادامه «شیرین محمدی پناه» رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود ضمن بیان اینکه خون شهدا حق الناس است و گردن ماست، افزود: یادمان نرود که بیش از چهل سال می‌گذرد و ما هنوز باید جواب بدهیم برای شهدا چه کاری انجام دادیم. آنان جوانمردانه به میدان جنگ رفتند و ما همیشه مدیون آن‌ها هستیم.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود متذکر شد: بی شک بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تکلیفی واجب بر همه ما است، که مورد تأکید امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، زیرا بر همگان روشن است که عزت، پیشرفت، اقتدار و صلابت امروز کشور بیش از هر چیز مرهون فداکاری این عزیزان است.

شهدا حقیقت مسأله را درک کردند

در ادامه حجت الاسلام سید «محمد میرعلی اکبری» روایتگر خاطرات شهدا با اشاره به این مطلب که انسان‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند یا ناصر دین خدا هستند یا ناصر دین شیطان و یا بی تفاوت، اظهار داشت: آن‌هایی که ناصر دین خدا هستند باید نصرتشان دفاع از ارزش‌ها یا دفاع از ضد ارزش‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه جنگ دیروز جنگ قرارگاه، ذائقه مهمات و مرز‌ها بود عنوان کرد: جنگ امروز جنگ دیدگاه، زندگی و مغز‌ها است.

میرعلی اکبری خاطرات شهدا با اشاره به این مطلب که دشمنان اعتقاد دارند اگر می‌خواهند ایران و اسلام را زمینگیر کنند یک راه بیشتر جز گرفتن یاد و خاطره شهیدان ندارند گفت:در یاد و خاطره شهیدان مبانی گفته می‌شود که امام زمان می‌گوید مادرم فاطمه زهرا (س) است زنی که پای تمام هدایت جامعه ایستاد.

وی با اشاره به اینکه یادواره شهدا راهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اضافه کرد: خاطرات و وصیت نامه‌هایی که از شهدا به جا مانده که می‌تواند، الگو برای نسل جوان باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه جنگ شما باید جنگ عقیده باشد گفت: مواظب ایمان خودتان باشید که سقوط نکند اگر دشمنان ایمان را بگیرند کرامت انسانی از بین می‌رود.

شهدا حقیقت مسأله را درک کردند

شهدا حقیقت مسأله را درک کردند

شهدا حقیقت مسأله را درک کردند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار