مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان:

شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان ساختار پایداری دارد

سرهنگ «آزادی» گفت: ساختاری که شورای هماهنگی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در سطح استان همدان تشکیل داده یک ساختار پایدار است و در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۵۷۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ - 04March 2023

شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان ساختار پایداری داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سرهنگ پاسدار «هادی آزادی» مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در جلسه هم اندیشی تبیین راهبردهای سال ۱۴۰۲ شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان به تشریح ساختار شورا پرداخت و اظهار داشت: در راس این ساختار استاندار به عنوان رئیس شورای هماهنگی و معاون سیاسی به عنوان جانشین وی است. نماینده ولی فقیه به عنوان عضو اصلی و ناظر بر شورا و مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس به عنوان دبیر شورا است‌.

وی افزود: این ساختار در سطح استان ۳۴ عضو حقیقی و حقوقی دارد که چهار عضو حقیقی و ۳۰ عضو حقوقی دارد و فرماندهان ارشد نظامی استان و دستگاه‌های عمده استانی همچون دانشگاه‌های مرجع هم عضو آن هستند.

آزادی خاطرنشان کرد: وظیفه‌ای که ساختار شورای استانی دارد، سیاستگذاری کلان استانی برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان است. این ساختار تعدادی کمیته‌ تخصصی به عنوان بازوهای اجرایی استانی دارد و در واقع بازوهای تخصصی برای سیاستگذاری هستند.

وی اضافه کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته آموزش پژوهش و اسناد به ریاست مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور، کمیته تخصصی راهیان نور به ریاست فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، کمیته زنان دفاع مقدس به ریاست معاون امور بانوان استاندار، کمیته فرهنگی اجتماعی و رسانه‌ای به ریاست مدیر مرکز صدا و سیما، کمیته تخصصی هنری، نمایشی و اسناد به ریاست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته تخصصی مراکز فرهنگی و یادمان‌ها به ریاست معاون عمرانی استاندار، کمیته امور پیشکسوتان و تشکل‌های مردم نهاد به ریاست اداره کل تامین اجتماعی نیروهای مسلح، کمیته سیاستگذاری تدفین شهدای گمنام به ریاست مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان خاطرنشان کرد: هر کدام از این کمیته‌ها اعضایی دارند و شرح وظایفی برای هر کدام بنابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح پیش‌بینی شده که لازم است دبیران شورای هماهنگی شهرستان‌ها و معاونین سیاسی در این خصوص تاکیدات لازم را به روسای کمیته‌های شهرستانی داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره شهدای استان همدان در سال آینده گفت: کنگره شهدا تکلیف همگانی ما است، کنگره متعلق به آحاد مردم و همه دستگاه‌ها در آن نقش دارند. اما کنگره دارای زمان‌بندی مشخص است و مانایی شورای هماهنگی را ندارد.

آزادی تصریح کرد: ساختاری که شورای هماهنگی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در سطح استان تشکیل داده یک ساختار مانا و پایدار است و در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت می‌کند.

وی افزود: ساختاری در سطح شهرستان‌ها نیز به همین شکل تشکیل شده و تنها تفاوت ساختار در سطح استان با شهرستانها در استان در کمیته سیاستگذازی تدفین شهدای گمنام است که شهرستان‌ها این کمیته را ندارند. همچنین برای اجرای هرچه بهتر شرح وظایف و ماموریت‌ها، کارکنان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس به عنوان رابطین کمیته‌ها مشخص شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار