رئیس شورای اسلامی شهر تهرلن در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد؛

حل مشکل حمل و نقل تهران یکی از اهداف شورا در بودجه سال ۱۴۰۲/ پیش‌بینی خرید ۳ هزار اتوبوس در سال آینده

چمران با بیان اینکه حمل و نقل عمومی از جمله موارد مهمی است که در بودجه سال ۱۴۰۲ دیده شده است، گفت: اگر مشکل حمل و نقل برطرف شود قطعا می‌توانیم بخشی از مشکل آلودگی هوا را حل کنیم.
کد خبر: ۵۷۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ - 04March 2023

حل مشکل حمل و نقل تهران یکی از اهداف شورا در بودجه سال ۱۴۰۲/ پیش‌بینی خرید ۳ هزار اتوبوس در سال آیندهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تبیین ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۲ شهر تهران اظهار داشت: مسئله اساسی کشور تدوین بودجه است و بودجه ریزی برای سال آینده می‌تواند بسیای از مسائل و مشکلات را حل و ریل‌گذاری خوبی برای حل مسائل کشور را منجر شود.

چمران گفت: بودجه باید مبتنی بر برنامه باشد نه درآمد تا بتوانیم بودجه را به درستی تببین کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مشکلات اساسی در شهر تهران شناسی شده و برای حل آن برنامه‌های مختلفی تدوین شده است، گفت: برخی از راه‌حل‌های این موضوعات در بودجه سال ۱۴۰۲ دیده شده است.

چمران با بیان اینکه تقویت حمل و نقل عمومی از جمله موارد مهمی است که در بودجه سال ۱۴۰۲ دیده شده است، خاطرنشان کرد: اگر مشکل حمل و نقل برطرف شود قطعا می‌توانیم بخشی از مشکل آلودگی هوا را حل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان که ۴۵ درصد از بودجه می‌شود، برای معاونت حمل‌ و نقل عمومی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما برای سال آینده خرید اتوبوس و تکمیل ناوگان اتوبوسرانی است، افزود: برنامه‌های سال آتی اضافه کردن سه هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل است؛ همچنین تا کنون با خرید قطعات، ۵۰۰ واگن در حال بازآماد است که بخشی از آن در حال فعالیت در خطوط مترو است.

یکسال زمان برای ساخت واگن مترو نیاز است
 
چمران با اشاره به بودجه حمل و نقل عمومی گفت: بیشتر بودجه حوزه حمل و نقل عمومی برای خرید اتوبوس صرف خواهد شد و البته توجه ما به مترو هم وجود دارد اما متأسفانه در مدت یک سال نمی‌توانیم به خرید واگن بپردازیم و از سال ۹۶ تاکنون خرید ۶۳۰ واگن مترو از چین در دستور کار است اما هنوز محقق نشده است و در خوش‌بینانه‌ترین حالت پس از انعقاد قرارداد یک سال و نیم زمان می‌برد تا واگن‌ها به تهران برسد.
 
وی با اشاره به تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: هدف ما این است که در سال آینده ۳ هزار اتوبوس به تهران افزوده شود تا با ۲ هزار دستگاه اتوبوس فعلی تعداد آنها به ۵ هزار دستگاه برسد.
 
رئیس شورای شهر تهران گفت: با دو سازنده قرارداد منعقد کرده‌ایم تا بتوانند هزار دستگاه اتوبوس را به شهر تحویل دهند و هزار دستگاه دیگر را نیز از سایر خودروسازان خریداری خواهیم کرد.
 
چمران افزود: برای اتوبوس‌های وزارت کشور پیش پرداخت را واریز کرده‌ایم اما تنها ۱۷۰ اتوبوس با شهرداری تهران تحویل داده شده است.
 
موتورسیکلت‌های کار باید برقی شوند
 
وی با بیان اینکه برای تبدیل موتورسیکلت‌های معمولی به موتورسیکلت‌های برقی نیز اقدام کرده‌ایم، گفت: امیدواریم بتوانیم با یارانه‌ای که شهرداری، دولت و وزارت نفت پرداخت می‌کنند، موتورسیکلت‌های برقی و سوخت پاک را جایگزین کنیم که قرارداد آنها منعقد شده و امید می‌رود با انجام پرداخت‌ها، این وسایل تأمین شود.
 
چمران گفت: درخواستی که ما از رئیس پلیس راهور تهران داشتیم این بود که موتورسیکلت‌های کاربراتوری از سطح شهر جمع آوری شوند؛ چراکه آلودگی زیادی ایجاد می‌کنند.
 
رئیس شورای شهر تهران درباره تحقق بودجه گفت: ممکن است بودجه شهرداری تهران در سال جاری از میزان تصویب هم بیشتر محقق شود و برای سال آینده نیز با توجه به بررسی‌ها امیدوار هستیم که بودجه بصورت کامل محقق شود.
 
چمران با بیان اینکه خود را طلبکار از دولت می‌دانیم گفت: متأسفانه نماینده‌های مجلس از حقوق شهروندان دفاع نمی‌کنند و همین منجر به این می‌شود که نتوانیم از بودجه دولتی دریافتی خوبی داشته باشم.
 
وضعیت نوسازی بافت فرسوده چگونه خواهد بود
 
وی در پاسخ به سوالی درباره بودجه نوسازی بافت فرسوده گفت: باید برنامه‌های تشویقی برای بازسازی این بافت تدوین شود و شهرداری باید تسهیلگری کند.
 
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: برای سازمان نوسازی شهر تهران بودجه پیش بینی شده است ولی شهرداری خود یک خانه هم نمی‌سازد و با همکاری با سایر مجموعه‌ها اقدام به ساخت مسکن در کنار بافت فرسوده می‌کنند تا ساکنان جا به جا شوند.
 
چمران تصریح کرد: بافت فرسوده فقط به دست شهرداری تهران نوسازی نمی‌شود فضایی باید ایجاد شود تا مردم بتوانند این بافت هارا نوسازی کنند و به دلیل شرایط اقتصادی شهروندان گاهی توانایی نوسازی ندارند و این عدم نوسازی در صورت وقوع زلزله منجر به وقوع فاجعه می‌شود.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره ایمن سازی گفت: شهرداری موظف به صدور اخطار برای مقابله با ساختمانهای ناایمن است که این کار را آغاز کرده شده و سه ماه است اقدامات لازم پیش رفته است و برای ایمن سازی هم بودجه‌ای حدود ۵ هزار میلیارد تومان تدوین شده است
 
چمران با اشاره به تامین ون برای تهران گفت: تصمیم گرفته شد تا در خطوط جدید از مینی بوس و ون استفاده شود و بر همین اساس تامین این ناوگان نیز در دستور کار است اما نمی‌توان گفت چه زمانی این وسایل نقلیه وارد ناوگان می‌شود برای مثال قرار بر این شده تا ۴۰ دستگاه اتوبوس در عید وارد تهران شود اما هنوز مشکل پلاک گذاری دارند.
 
بودجه شهرداری برای تکمیل بزرگراه‌های تهران
 
چمران با بیان اینکه بودجه خوبی در بخش عمرانی پیش بینی شده است گفت: طرح‌هایی نیز از سوی معاونت فنی و عمرانی در نظر گرفته شده که بودجه برای سه طرح بزرگ امتداد بزرگراه یادگار امام، بزرگراه شهید بروجردی و آزادراه شهید شوشتری است که نزدیک به هفت کیلومتر ابتدایی آن در حال آماده شدن است.
 
رئیس شورای شهر تهران در خصوص حاضر شدن اعضای شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر گفت: ممکن است هر چند صد سال یکبار این اتفاق رخ دهد.
 
وی با اشاره به پیش پرداخت ۶۳۰ واگن گفت: درحال پیگیری این موضوع هستیم و تا زمانی که پرداخت نشود نمی‌توان مطمئن بود.
 
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ایجاد ناوگان حمل و نقل ریلی روی زمین گفت: این موضوع باید بررسی شود تا متوجه شد در کدام یک از مناطق می‌توان این پروژه را اجرایی کرد البته برای مطالعات ریلی بودجه‌ای تدوین شده است.
 
چمران با اشاره به بودجه خرید تجهیزات آتش نشانی گفت: ۶۳۱ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آتش نشانی و ۲۷۹ میلیارد تومان هم برای خرید تجهیزات مدیریت بحران تدوین شده است همچنین در تبصره ۲۰ نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار