تظاهرات سوری‌ها علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا

سازمان‌ها و احزاب سوری طی تظاهراتی، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه سوریه را علت شرایط وخیم اقتصادی در این کشور دانستند و خواستار لغو این تحریم‌ها شدند.
کد خبر: ۵۷۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹ - 04March 2023

تظاهرات سوری‌ها علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حزب کمونیست سوریه (متحد)»، جناح‌ها و نیرو‌های فلسطینی امروز (شنبه) با برپایی راهپیمایی اعتراضی، به تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه مردم سوریه در میدان «عرنوس» واقع در دمشق، پایتخت سوریه، با دولت و ملت این کشور اعلام همبستگی کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی خواستار لغو محاصره و اقدامات خصمانه و یکجانبه تحمیل شده بر سوریه شدند و اعلام کردند که ادامه این تحریم‌ها و محاصره، تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی را تضعیف می‌کند و این کار بر درد و رنج مردم سوریه خواهد افزود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی اعلام کردند که اکنون زمان آن رسیده که این محاصره ظالمانه علیه سوریه شکسته شود.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ابراز امیدواری کردند که سوریه به جایگاه پیشتازانه خود در همه زمینه‌ها و سطح کشوری، منطقه‌ای و بین المللی بازخواهد گشت و وجب به وجب خاک اشغال شده خود را آزاد خواهد کرد.

شرکت‌کنندگان همچنین به کشور‌های تحریم‌کننده سوریه، در رأس آن‌ها آمریکا هشدار دادند: ادامه محاصره و اقدامات قهری علیه سوریه در بحبوحه بحران زلزله مهیب و پیامد‌های جنگ در سوریه، باعث تشدید تراژدی و فاجعه خواهد افزود.

شرکت‌کنندگان اعلام کردند که جنگ تروریستی علیه سوریه به طور سیستماتیک بسیاری از زیرساخت‌های این کشور را ویران کرده است.

آمریکا با تشدید جنگ ترویسم علیه سوریه، تحت قانون ادعایی خود موسوم به «قانون سزار»، تحریم‌هایی علیه سیاستمداران و دولتمداران این کشور جهت حمایت از مخالفان و تروریست‌ها وضع کرد. این تحریم‌ها مردم جنگ‌زده سوریه را بیش از سایر هدف قرار داد. اخیراً با وقوع زلزله مرگبار در این کشور که هزاران کشته و زخمی برجای گذاشت، آمریکا تحت فشار افکار جهانی مجبور شد، معافیت تحریمی اعمال کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار