دبیر قرارگاه محرومیت زدایی کل سپاه:

نام ۱۱ هزار شهید در جامعه عشایری کشور می‌درخشد/ عشایر سربازان اقتصاد مقاومتی هستند

سردار «حزنی» با بیان اینکه عشایر سربازان اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: عشایر کشور در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
کد خبر: ۵۷۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰ - 04March 2023

نام ۱۱ هزار شهید در جامعه عشایری کشور می‌درخشد/ عشایر سربازان اقتصاد مقاومتی هستند

به گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «ضیاءالدین حزنی» دبیر قرارگاه محرومیت زدایی کل سپاه امروز در همایش تکریم شبانان و گله‌داران و عشایر استان قم در سالن ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: هدف سپاه از برگزاری چنین همایش‌هایی تألیف قلوب، تکریم و حل مشکلات قشر زحمتکش شبانان و گله‌داران است.

سردار حزنی خاطرنشان کرد: این همایش‌ها تاکنون در ۱۹ استان کشور برگزار و از هفت هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد تجلیل و تکریم صورت گرفته است؛ جامعه عشایری ایران در ۲۹ استان کشور پراکنده‌اند و فقط در دو استان تهران و کردستان عشایر حضور ندارند؛ استان‌های کرمان و شیراز بیشترین درصد سهم عشایر و قم و قزوین کمترین سهم رادارند.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی کل سپاه تاکید کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری در سخنان و مناسبت‌های مختلفی نسبت به اهمیت و درصحنه بودن جامعه عشایری و عمق ایمان و تأثیرگذاری اقتصادی آن‌ها تاکید داشته‌اند.

وی عنوان کرد: کمک به ایجاد امنیت پایدار در مناطق محروم و دورافتاده، نیل به بخشی از اهداف اقتصادی مقاومتی با آموزش و بهره‌گیری از روش‌های نوین، تقویت امنیت غذایی و مطرح کردن شبانان و گله‌داران به عنوان سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی از اهداف مهم برگزاری همایش تکریم از شبانان است.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی کل سپاه ادامه داد: ایجاد ارتباط بین جامعه گله‌داران با دستگاه‌های اجرایی، گسترش فرهنگ محرومیت‌زدایی، محروم نوازی و مردم‌داری، ایجاد روحیه نشاط و تحریک در مناطق عشایری، ایجاد اشتغال در روستا‌ها و مناطق عشایری و جلوگیری از مهاجرت عشایر به حاشیه شهرها، کمک به عمق‌بخشی داخلی و کارآمدی نظام بخش دیگری از اهداف برگزاری همایش تکریم از شبانان محسوب می‌شود.

حزنی بابیان اینکه بخش مهمی از نیاز گوشتی و لبنیات کشور توسط عشایران تامین می‌شود، ابراز داشت: جامعه عشایری با دردست داشتن ۳۰ درصد دام سبک و چهار درصد دام سنگین، ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز، ۱۲۰ تن کرک و شش هزار تن انواع محصولات کشاورزی و ۳۵ درصد از محصولات صنایع‌دستی کشور را تولید و تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: عشایر کشور طی دوران دفاع مقدس بیش از ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که نسبت به جمعیت آن‌ها آمار بسیار بالایی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها