هشدار «ساف» درباره اجرای خطرناک‌ترین پروژه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) درباره اجرای خطرناک‌ترین پروژه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و کرانه باختری هشدار داد.
کد خبر: ۵۷۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰ - 05March 2023

هشدار «ساف» درباره اجرای خطرناک‌ترین پروژه شهرک‌سازی صهیونیست‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) درباره خطرات اجرای پروژه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی برای آینده شهر قدس و کرانه باختری هشدار داد.

در بیانیه دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به ساف آمده است که یک کمیته دولتی وابسته به اداره شهری رژیم صهیونیستی ۲۷ ماه جاری میلادی نشستی را به منظور بررسی دو طرح شهرک‌سازی در چارچوب پروژه «E۱» برگزار می‌کند که هدف از آن ایجاد راه‌های ارتباطی و متصل کردن قدس به تعدادی از شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری است.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، در بیانیه مذکور آمده است که بر اساس این دو طرح حدود ۳۴۱۲ واحد مسکونی به مساحت بیش از ۲۱۰۰ هکتار در یک موقعیت استراتژیک بین قدس شرقی و شهرک معالیه ادومیم ساخته می‌شود.

با اجرای این پروژه، کرانه باختری از قدس شرقی جدا شده و ضربه سنگینی به راه‌حل دولتی ادعایی جوامع بین‌الملل برای حل و فصل منازعه فلسطینی-اسرائیلی وارد خواهد آمد.

در این بیانیه همچنین آمده است که اجرای پروژه مذکور به مدت چند سال به دلیل مخالفت قوی دولت‌های متوالی آمریکا و جامعه بین‌الملل متوقف شده بود، اما کابینه کنونی رژیم صهیونیستی برای قدرت برای اجرای آن تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار