رئیس جمهور عراق: درگیری در منطقه ما خیلی کمتر از دیگر مناطق است

رشید در گفت‌وگویی تلویزیونی ضمن تأکید بر اینکه «گفت‌وگو برای فهم و حل مشکلات ضروری است»، روابط کشورش با همسایگان را «قوی و خوب» توصیف کرد و گفت: «درگیری در منطقه ما خیلی کمتر از دیگر مناطق است».
کد خبر: ۵۷۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ - 05March 2023

درگیری در منطقه ما خیلی کمتری از دیگر مناطق استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس و به نقل از خبرگزاری عراق (واع)، «عبداللطیف جمال رشید» در گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه خبری «العراقیه»، گفت‌وگو را برای حل مشکلات ضروری خواند و اظهار داشت: وضعیت عراق، بهتر از گذشته است و هم‌اکنون بغداد، روابط خوبی با همسایگانش دارد.

رشید در این گفت‌وگوی تلویزیونی افزود: «درگیری‌های موجود در منطقه ما خیلی کمتر از سایر مناطق است... رقابت‌های مشروع، قابل قبول است، اما کشمکش‌های نامشروع، نامقبول... حل درگیری‌ها باید از طریق همکاری و تفاهم میان طرف‌های بین‌المللی باشد. جنگ و درگیری خونین و حتی کشمکش‌های اختلاف‌برانگیز بزرگ، به نتیجه مثبتی ختم نمی‌شود. تنها راهکار، ایجاد ثبات سپس آغاز هماهنگی و همکاری است».

رئیس جمهور عراق با بیان اینکه «گفت‌وگو برای درک مشکلات و یافتن راهکار برای آن بسیار ضروری است»، ادامه داد: «گفت‌وگو هم نباید برای گفت‌وگو باشد. باید به نتایج مثبت جهت حل مشکلات رسید».

عبداللطیف رشید روابط عراق با همسایگان را «قوی و خوب» توصیف کرد و خاطرنشان کرد: «سفر‌ها و تصمیم‌های ما به هم مرتبط است. در برخی موارد، تماس‌هایی با کشور‌های همسایه داریم و دیگر کشور‌ها مثل کشور‌های اروپایی تا امنیت و ثبات در عراق محقق شود. هماهنگی و همکاری با کشور‌های همسایه و همچنین کشور‌های دیگری که برای هماهنگی و همکاری جهت تحقق منافع مشترک آمادگی دارند، در جریان است...».

رئیس جمهور عراق وضعیت کشورش را خوب توصیف کرد و گفت بعد از تشکیل دولت جدید، وضعیت بهتر شده است. او گفت، «از حیث رسانه‌ای توجه ویژه‌ای روی وضعیت کنونی عراق نیست. بیشتر کشور‌های عراق از حیث امنیتی و ثبات و فعالیت‌های عمرانی، فرهنگ و ورزشی از برخی کشور‌های دیگر بهتر است... برنامه کابینه که برنامه فشرده‌ای هم هست، در حال اجراست و ضمن تقویت امنیت و ثبات، خدمات بهتری به ملت عراق در همه حوزه‌ها در حال ارائه است از جمله در آب، برق، فاضلاب و کشاورزی...».

رشید، کمبود آب را «مسئله‌ای جهانی» و «بسیار مهم» توصیف کرد و گفت: «تلاش‌های ما ادامه دارد. پیشرفت‌هایی حاصل شده و امیدواریم به نتایج مثبت برسیم که رضایت همه طرف‌ها را در پی داشته باشد. رُک بگویم، ما دنبال تصاحب کل مقادیر [آب]نیستیم. ما سهم واقعی و عادلانه خود را برای مصرف عراق می‌خواهیم... برخی عوامل اثرگذار است مثل تغییر شرایط آب و هوایی، افزایش جمعیت و مصرف بیشتر آب در مقایسه با گذشته...».

رئیس جمهور عراق همچنین از گاز نیز صحبت کرد و گفت: «ما استفاده از گاز عراق را آغاز کرده، اما این، نیازمند مدت زمانی است. ما باید برای منافع ملت عراق تلاش کنیم و ملت نیز میداند که در گذشته مشکلات زیادی داشتیم».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها