در مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی شاهد و ایثارگر مطرح شد؛

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: امروز نیز جامعه نیازمند مجاهدت ایثارگران در تقویت اقتدار کشور است

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در تلاشیم با نگاه به داخل جامعه شاهد و ایثارگر و نقشی که ایثارگران از ابتدای انقلاب اسلامی داشتند همچنان نسبت به اصلاح کشور احساس مسوولیت داشته باشیم لذا باید رفتار و عملمان مجاهدانه باشد. این کار نیاز به الگوسازی و مرجعیت بخشی دارد.
کد خبر: ۵۷۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ - 05March 2023

امروز نیز جامعه نیازمند مجاهدت ایثارگران در تقویت اقتدار کشور استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از برگزیدگان «علمی، نوآوری و کارآفرینی شاهد و ایثارگر» که امروز (یکشنبه) در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: تلاش ما تغییر رویکردهاست چرا که نیروی دارای هدف و با استعداد اگر در مسیر درست قرار گیرد مشکلات را حل می‌کند. البته جهت تامین بودجه حمایت از نخبگان همواره مشکلاتی بوده است، چرا که همه دولت‌ها دارای مشکلات بودجه‌ای هستند چه زمانی که فروش نفت با مبلغ بالایی بود و چه در دوران تحریم.

معاون رئیس جمهور افزود: در تلاشیم با نگاه به داخل جامعه شاهد و ایثارگر و نقشی که ایثارگران از ابتدای انقلاب اسلامی داشتند همچنان نسبت به اصلاح کشور احساس مسوولیت داشته باشیم لذا باید رفتار و عملمان مجاهدانه باشد. این کار نیاز به الگوسازی و مرجعیت بخشی دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: جامعه ایثارگر را دانشمند و کارآفرین می‌پسندیم. ایثارگران باید معادل اندیشمند و فرهیخته و شخصیت ممتاز علمی باشند. باید ایثارگر معادل کارآفرین در افکار عمومی شناخته شود و آن زمان است که مرجعیت پیدا می‌کند. ما می‌خواهیم از سازمانی که تنها نگاه معیشتی به آن می‌شود به سمت یک سازمان راهبردی و جریان‌ساز برویم چرا که خانواده سه میلیون نفری ایثارگری، دارای ظرفیت‌های بزرگ است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: جامعه‌ای پویاست که اندیشه خلاق و تحول‌بخش داشته باشد. اندیشه تحولی باعث حرکت می‌شود. کشور‌هایی که رشد سریع اقتصادی دارند برای این است که خلاقیت را تجاری‌سازی کردند لذا نیازمند میدان دادن به تفکر خلاق و اندیشه مبتنی بر نقد هستیم. امیدواریم بتوانیم خوب الگوسازی کنیم؛ آن وقت است که این فناوری قابل انتقال به جا‌های دیگر هم هست.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار