برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس گلستان

چهارمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در سال جاری برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ - 05March 2023

برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس گلستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، چهارمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در سال جاری با حضور استاندار گلستان، مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و فرماندهان نظامی و مدیران اجرایی استان در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری گلستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در دستور کار جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را تشریح و اظهار داشت: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس، طراحی و ساخت یادمان‌های شهدای گمنام، تدوین نقش و عملکرد استان در دفاع مقدس، تدوین و تالیف دانشنامه استانی از مهمترین ماموریت‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی در خصوص وضعیت یادمان های شهدای گمنام در سطح استان گفت: 141 شهید گمنام در 57 نقطه از استان گلستان تدفین شده که سه نفر از این شهدای خوشنام شناسایی شدند.

کاظمی افزود: از میان 57 نقطه‌ای که این شهدا گمنام به خاک سپرده شدند که 44 یادمان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده ‌و 8 یادمان که در حال طراحی و اجراست که با کمک مسئولین استانی، ان‌شاءالله در سوم خرداد سال 1402 به بهره‌برداری خواهند رسید.

این مسئول به تشریح سوژه یابی و امور محتوایی موزه دفاع مقدس استان گلستان پرداخت و گفت: در بحث سوژه یابی با محوریت سه شاخص اصلی تاریخ، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، جلسات متعدد و تیم‌هایی تشکیل و شکل گرفت که تا به امروز 200 عنوان سوژه در بحث محتوایی موزه دفاع مقدس استان گلستان استخراج شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار