انعقاد تفاهمنامه محرومیت‌زدایی بین استانداری گلستان و قرارگاه امام حسن (ع)

تفاهمنامه همکاری بین استانداری گلستان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه به منظور محرومیت‌زدایی و آبادانی در نقاط مختلف استان به امضا رسید.
کد خبر: ۵۷۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳ - 05March 2023

عقد تفاهمنامه محرومیت‌زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، با هدف محرومیت‌زدایی و پیشرفت و آبادانی استان گلستان، تفاهمنامه همکاری بین استانداری گلستان، سپاه نینوا استان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار «آبرومند» دبیر این قرارگاه به امضا رسید.

استاندار گلستان در خصوص انعقاد این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در این قرارداد بر اساس نیازمندی‌ها و نظام مسائل احصا شده استان موارد مختلف به تفاهم رسید.

زنگانه خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم استان موضوع رفع تنش آبی است که ما باید از تک منبعی خارح شویم ودر قالب این تفاهمنامه اجرای خط انتقال شیرین‌‌سازی آب را در دستور اجرا قرار خواهیم داد.

وی اضافه کرد: سد نرماب به عنوان یکی از پروژه‌های راهبردی استان گلستان است که آب شرب 535 هزار نفر از مردم استان را تامین خواهد کرد و برای تکمیل آن با قرارگاه تفاهم شد.

استاندار گلستان بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات مورد توافق، طرح آبرسانی به روستاها مد نظر قرار گرفت که تعداد روستاها و منابع مالی آن نسبت به گذشته با همکاری قرارگاه تقویت خواهد شد.

زنگانه افزود: در تامین 10 هزار واحد مسکن روستایی به صورت ویلایی و یا دو طبقه با حیاط دوطرف جداگانه مورد توافق قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین 5 هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اجرا خواهد شد.

استاندار گلستان تاکید کرد: احیای قنات‌ها، لایروبی رودخانه‌ها، اجرای سامانه‌های آبیاری نوین، احیای مراتع، تکمیل خانه‌های بهداشت، ساخت مدارس برای مناطقی که کلاس مدارس به صورت کانکسی است مورد توافق قرار گرفت.

زنگانه گفت: تاکید ویژه قرار گرفت که تمام موارد تفاهم در مدت حداکثر یک ماه و نیم به قرارداد تبدیل شود و یا در پروژه‌هایی که وارد فاز عملیاتی شدیم تزریق مالی و تسریع در عملیات اجرایی حاصل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار