رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

اولویت مسئولان استان باید فرهنگ و هنر باشد

قائدی گفت: هم افزایی بین دستگاه‌های استان در حوزه‌های فرهنگ و هنر باید جدی گرفته شود و دستگاه‌های استان در مسائل فرهنگی باید هم اولویت باشند.
کد خبر: ۵۷۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ - 06March 2023

الویت استان باید فرهنگ و هنر باشدبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه هنر قرارگاه فرهنگی استان که با حضور بیش از ۱۰ دستگاه فرهنگی و هنری استان امروز برگزار شد اظهار داشت: در استان چهارمحال و بختیاری تا کنون برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر همواره به صورت جزیره‌ای برگزار شده و باید هم افزایی بین دستگاه‌های استان در حوزه‌های فرهنگ و هنر را بسیار جدی بگیریم.

قائدی در این نشست که به میزبانی حوزه هنری برگزار شد افزود: باید برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان از سوی مدیران ارشد جدی گرفته شود چرا که بودجه‌های اختصاص داده شده به فرهنگ و هنر در استان بسیار نا چیز است که همین امر باعث دلسردی هنرمندان و همچنین ضربه به فرهنگ و هنر استان شده است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری بیان داشت: اولویت استان باید فرهنگ و هنر باشد و نباید همه تمرکز بر اقتصاد و زیر ساخت‌های عمرانی باشد که این امر باعث عدم پیشرفت است و تا نتوانیم فرهنگ و هنر را ارتقا دهیم در بخش‌های دیگر نیز موفق نخواهیم بود.

وی افزود: حوزه هنری استان در قرارگاه فرهنگی تلاش دارد با هم فکری دستگاه‌های متولی در استان و هم افزایی هر چه بیشتر و برگزاری نشست‌های ماهانه و فصلی راهکار‌های مناسب را به شورای فرهنگ عمومی ارائه دهد.

قائدی با اشاره به تنظیم سند زیست بوم استان از سوی حوزه هنری گفت: سند زیست بوم تهیه شده در حوزه هنری استان تلاش دارد مسائل فرهنگی و هنری استان را با تکیه بر زیست بوم استان پیش ببرد و اکنون در حوزه هنری با تنظیم و ثبت این سند برنامه‌های فرهنگی و هنری را تا دو سال آینده برای اجرا و رسیدن به الویت زمان بندی کرده ایم.

این مسئول یاد‌آور شد: باید در قرارگاه هنری استان نیز با ایجاد سند و تکیه بر زیست بوم استان بتوانیم از تهاجم دشمنان به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی خود جولوکیری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار