رئیس مرکز نخبگان و استعداد‌های برتر ستاد کل نیرو‌های مسلح:

دفاع مقدس موجب اقتدارآفرینی برای کشور شد/ قدرت نظامی کشور مرهون نخبگان جوان است

امیر سرتیپ دوم «کمالی» گفت: استکبار جهانی با حمایت از صدام به دنبال شکست انقلاب اسلامی بود، اما جوانان ما در دفاع مقدس اقتدارآفرینی کردند.
کد خبر: ۵۷۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ - 06March 2023

امیر محمدرضا کمالیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «محمدرضا کمالی» رئیس مرکز نخبگان و استعداد‌های برتر ستاد کل نیرو‌های مسلح بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در اولین گردهمایی نخبگان وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز شرایط جهان پیچیده است و همه کشور‌ها برای به دست‌آوردن منافع با یکدیگر در یک مسابقه هستند، اظهار داشت: کشوری موفق است که بتواند از  علم، دانش و فناوری‌ها بهترین بهره‌برداری را داشته باشد.

امیر کمالی با بیان اینکه دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ما اقدام به تحریم جمهوری اسلامی ایران کردند، گفت: انقلاب اسلامی با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از دانشمندان توانست معادلات را تغییر دهد و نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کند.

رئیس مرکز نخبگان و استعداد‌های برتر ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی با توجه به اینکه به کشور‌های دیگر، وابسته بودیم و تحقیر می‌شدیم، افزود: پس از انقلاب اسلامی‌، کشورمان روند قدرت‌افزایی را طی کرد و توانستیم در برابر زور‌گویی‌ها ایستادگی کنیم و دشمن را شکست دهیم.

وی یادآور شد: استکبار جهانی با حمایت از صدام به دنبال شکست انقلاب اسلامی بود، اما رزمندگان و جوانان ما در دفاع مقدس اقتدارآفرینی کردند.

سرتیپ دوم کمالی عنوان کرد: امروز با بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی داخلی، ایران در حوزه نظامی به‌خصوص پهپادی در بالاترین جایگاه‌های جهانی قرار گرفته است و جوانان ما توانستند کشورمان را در حوزه نظامی خودکفا کنند.

رئیس مرکز نخبگان و استعداد‌های برتر ستاد کل نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه دشمن به دنبال تغییر فرهنگ ما است، گفت: دشمن این تغییر را از لایه رفتار ما شروع کرده است و به دنبال تغییر در ارزش‌ها و باور‌های جوانان است.

امیر کمالی به گنجینه دفاع مقدس اشاره و تأکید کرد: نخبگان باید با بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار