معاون امور بانوان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم خبرداد؛

تولید موشن گرافی و ۴۵ پادکست با موضوع شهدای کودک و زن در قم

«غلامیان» از تولید موشن گرافی و ۴۵ پادکست با موضوع شهدای کودک و زن به همت معاونت امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم خبر داد.
کد خبر: ۵۷۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ - 06March 2023

تولید موشن گرافی و ۴۵ پادکست با موضوع شهدای کودک و زن در قم

«ریحانه غلامیان» معاون امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: شهدای بمباران و موشک باران بویژه زنان و کودکان شهید بسیار مظلومند و هر چقدر در مورد آنان تولید آثار هنری داشته باشیم، باز جای کار دارد.

وی افزود: اگر در دوران دفاع مقدس کسی قصد رفتن به جبهه را داشت، اولاً خودش را آماده می‌کرد، دوماً خانواده و اهل وعیالش هم کم کم آمادگی روحی برای شهادت و یا جانبازی و حتی اسارت و مفقودی وی پیدا می‌کردند.

غلامیان ادامه داد: معمولاً رزمنده‌ها قبل از هر کاری وصیت‌نامه‌هایشان را می‌نوشتند و مقدمات آن سفر را آماده می‌کردند. حتی اگر شهید می‌شدند، خانه و زندگی و زن و فرزند و حتی یادگاری‌هایشان به جا می‌ماند.

وی تصریح کرد: متاسفانه از قریب به اتفاق شهدای مظلوم موشک باران هیچ اثر و یادگاری به جا نمانده است، در این میان سهم شهدای کودک و خردسال به مراتب کمتر از سایر اقشار شهدا بوده و سهم ما از حضور ایشان فقط نامی است که به‌جامانده است.

معاون امور بانوان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم ادامه داد: در همین راستا تولید ۴۵ پادکست مشتمل بر شرح زندگی و شهادت زنان و کودکان شهید استان قم با گویندگی فاطمه قائم پناه و تدوین زینب محبوب و مریم پیرزاد از نیرو‌های جهادی از اقدامات این معاونت محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین تولید موشن گرافی زنان شهید قم با موضوعاتی همچون معرفی نقش‌های عاطفی، فرهنگی تبلیغی، رزمی دفاعی، امدادگر، بهیاران و پرستاران، تشکیل و تقویت ستاد پشتیبانی جبهه و نقش بانوان در زمینه حفظ آثار فرهنگ حماسه و ایثار بعد از جنگ اقدام دیگری است که در راستای ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار