ما متحدیم/ مسئول فرهنگی اردوگاه‌های مازندران در راهیان نور در سپاه کربلا عنوان کرد؛

اجرای برنامه‌های تبلیغی و تبیینی در اردوگاه‌های راهیان نور مازندران

«رنجبر» از اجرای برنامه‌های تبلیغی و تبیینی در اردوگاه شهید جعفزراده و شهید بلباسی با حضور راهیان نور مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۷۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵ - 06March 2023

اجرای برنامه‌های تبلیغی و تبیینی در اردوگاه‌های راهیان نور مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ دوم پاسدار «رمضان رنجبر» مسئول فرهنگی اردوگاه‌های مازندران در راهیان نور در سپاه کربلا با گرامیداشت یاد شهدا، اظهار داشت: راهیان نور رزمایش بزرگ فرهنگی است که همه ساله جهت اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت با حضور اقشار مختلف مردم در قالب سیر تشرف به یادمان‌ها و مناطق عملیاتی انجام می‌شود که استان مازندران امسال برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و هنری برای زائرین در نظر گرفته است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص راهیان نور افزود: فلسفه راهیان نور این است که خاطرات و رشادت‌ها ایستادگی و مقاومت رزمندگان و شهدا به نسل‌های جوان و دهه هشتادی و دهه نودی انتقال پیدا کند.

سرهنگ رنجبر ادامه داد: فرصت راهیان نور یادآور خاطرات دوران دفاع مقدس و جانفشانی‌ها و رشادت‌های رزمندگان است.

این مسئول اضافه کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی در اردوگاه شهید جعفرزاده و اردوگاه شهید بلباسی و کاروان‌های در مسیر در نظر گرفته شده است تا زائرین نهایت استفاده را از این برنامه‌ها ببرند.

مسئول فرهنگی اردوگاه‌های مازندران در راهیان نور در سپاه کربلا بیان کرد: اردوگاه شهید جعفرزاده بواسطه اینکه اولین محل اسکان زائرین مازندرانی است اهمیت ویژه‌ای دارد و برنامه‌های متنوع تبلیغی و تبیینی در این مکان و در اردوگاه خرمشهر تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار از ظرفیت بسیجیان بومی در اردو‌های فرهنگی هنری استفاده می‌شود، گفت: برپایی موکب، ایستگاه صلواتی شهدای مازندران، فضاسازی فرهنگی تبلیغی با محوریت اعیاد شعبانیه و جهاد تبیین و نصب تمثال مبارک شهدای شاخص دفاع مقدس و مدافع حرم، رادیو اردوگاه، افتتاحیه در هر دو اردوگاه شهید جعفرزاده و بلباسی از جمله برنامه‌هاست.

سرهنگ رنجبر، همچنین روایتگری، مسابقات فرهنگی، تجلیل و تکریم از خانواده شهدا، مولودی خوانی، نورافشانی به مناسبت نیمه شعبان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

این مسئول اذعان داشت: برنامه‌های تبیینی در قالب پرسش و پاسخ به شبهات دینی و سیاسی و اجتماعی در قالب گعده با حضور کارشناسان فرهنگی مذهبی در محل اسکان خواهران و برادران اجرا خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه مازندران با داشتن پیشینه دیار علویان و وجود ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران، باید یک کمیته فرهنگی راهیان نور در حد فرهنگ استان تشکیل شود، گفت: کمیته فرهنگی در حد انتظار نیست و  انتظار است در ایام راهیان نور نهاد‌ها و مسئولان استانی حمایت و توجه بیشتری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار