در آستانه نیمه شعبان برگزار شد؛

عقد زوج خراسانی در جوار مزار شهدای دانشجو

مراسم عقد زوج جوان اهل خراسان شمالی در جوار مزار شهدای دانشجوی یادمان هویزه برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲ - 08March 2023

عقد زوج خراسانی در جوار مزار شهدای دانشجوبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، برگزاری مراسم عقد در کنار مزار شهدا چند سالی است بین مذهبی‌ها رایج شده است. جوان‌هایی که دوست دارند جشن ازدواجشان، فارغ از تجملات و زرق و برق‌های مراسم‌های پر خرج، به سادگی و با معنویت خاصی برگزار می‌شود.

چندی پیش مراسم ازدواج یک زوج جوان در ایام اوج راهیان نور در کنار مزار شهدای هویزه برگزار شد و حالا مراسم عقد ازدواج زوج دیگری اهل خراسان شمالی با حضور دوستان، خانواده و زائران شهدا در جوار مزار این شهدا برگزار شده است. مراسمی ساده و باصفا که باعث ماندگاری خاطره‌ای خوش برای میهمانان و میزبانانش می‌شود.

در ادامه گزارشی از این مراسم را می‌خوانید.

برنامه امروز غافلگیرکننده بود! مسوول کاروان آمد دفتر فرهنگی و گفت: «کاروان دارد پیاده می‌شود؛ مجلس عقد هم داریم؛ اگر می‌شود دور مزار شهید علی حاتمی را خالی کنید.»

فرصتی برای چون و چرا و اینکه از قبل اطلاع می‌دادید و... نبود. همه چیز خیلی سریع جور شد. مجلس امروز از قبلی‌ها هم ساده‌تر بود.

آقا «فرهاد نیستانی» که پاسدار است و البته داماد برنامه امروز برای بار دوم به هویزه آمده به این نیت که شهدا شاهد عقدشان باشند و عاقبتی مثل خودشان برایش رقم بزنند؛ می‌گوید: «دعای امروزم عاقبت بخیری و شهادت است.»

محل برنامه، مقابل مزار مطهر دانشجوی شهید علی حاتمی است؛ شهیدی که سال هاست مسوول کمیته ازدواج! در زیارتگاه شهدای هویزه است و مخصوصا بین زائران نامتأهل طرفداران بی شمار دارد؛ آن قدر که از دور و نزدیک و وقت و بی وقت عاشقانه به سویش می‌شتابند و حاجت می‌گیرند.

شهید حاتمی هم مانند فرمانده اش سید حسین علم الهدی در زمان شهادت ۲۲ ساله بود و مجرد و دقیقا مثل فرمانده اش قول و قرار‌هایی برای تشکیل خانواده گذاشته بود که شروع جنگ و بعد هم شهادت در هویزه، وصالی بالاتر و بهتر را برایش رقم می‌زند؛ قصه شهید حاتمی را تا همین جا داشته باشید که باید برگردیم پای سفره عقد زوج خوشبخت مان که از استان خراسان شمالی هستند؛ سفره‌ای به اسم و رسم شهدا.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها