بازنشر/

عملکرد سربازان گمنام امام زمان (عج) در مواجهه با دستگاه‌های اطلاعاتی دشمنان

سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه در کنار دستگاه‌های اطلاعاتی غربی سال‌هاست که برای ضربه زدن به ایران و انقلاب اسلامی با همدیگر همکاری تنگاتنگی دارند.
کد خبر: ۵۷۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷ - 08March 2023

.گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس: سال‌هاست که منطقه غرب آسیا عرصه‌ی نبرد بی‌وقفه‌ بین دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه شده است.

این، اتفاقی است که در پی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران رقم خورده است و بر همین اساس، دنیای استکبار و مزدوران غرب در منطقه، علاوه بر تقابل مستقیم و غیرمستقیم در عرصه‌ی نظامی، وارد فاز نبرد اطلاعاتی با ایران اسلامی شدند.

شاید در آغاز این تقابل، دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه و کشورهای غربی همکاری آشکاری با هم نداشتند؛ اما به مرور این تعاملات آشکار شد و حتی این کشورها اِبایی از فاش شدن این موضوع نیز نداشتند.

سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای عربستان، پاکستان، ترکیه و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس در کنار سازمان‌های اطلاعاتی غربی به‌ویژه «سیا» و «موساد» سال‌هاست که برای ضربه زدن به ایران و انقلاب اسلامی با همدیگر همکاری و بده بستان اطلاعاتی دارند.

همکاری‌های این دستگاه‌ها در ارائه کمک‌های تسلیحاتی و آموزشی به تروریست‌های منطقه شکل وسیع‌تری به خود گرفته است. در این‌خصوص ماجرای ترور شهید عماد مغنیه که با همکاری موساد و سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی همراه بود، نیز مثالی برای این دست از تعاملات مخرب است.

اما در جبهه مقابل، سربازان گمنام امام زمان (عج) با همتی والا و عزمی ستودنی تاکنون توانسته‌اند در مواجهه با تمامی حریفان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود، توطئه‌های سهمگین معاندان را خنثی و امنیت ایران اسلامی را به صورت چشم‌گیری تأمین کنند. این در شرایطی است که منطقه‌ی ملتهب و جنگ‌زده غرب آسیا معمولاً شاهد درگیری، انفجارهای تروریستی و جنایات مختلفی است که توسط مزدوران استکبار جهانی صورت می‌گیرد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با توجه به حجم گسترده دشمنی‌ها علیه کشورمان، دایره فعالیت‌های خود را تا فراسوی مرزهای ایران گسترده است و نیروهای اطلاعاتی کشورمان با چشمان همیشه‌بیدار هرگونه تحرک تروریست‌ها و عوامل استکبار را در کشورهای مختلف رصد می‌کنند تا بتوانند مانع از ورود هرگونه عامل ناامن‌کننده به داخل کشور شوند.

ماجرای دستگیری شرور و تروریست معروف، «عبدالمالک ریگی» تنها یکی از ماجراهای فاش شده از توان اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران است. ریگی حتی در پایگاه نظامی آمریکا در کشور افغانستان نیز از چشمان تیزبین سربازان گمنام اسلام دور نماند و سرانجام در آسمان شکار و به دست عدالت سپرده شد.

«وزارت اطلاعات، سنگر حساس و چشم بینا و بیدار نظام اسلامی است»؛ این توصیف رهبر معظم انقلاب درباره این وزارتخانه مهم و راهبردی است. ایشان همچنین با توجه به شرایط حساس منطقه، وزارت اطلاعات را پوسته‌ی سخت نظام برشمرده و تأکید کرده‌اند که این دستگاه به هیچ‌وجه نباید آسیب‌پذیر شود.

تأکید رهبر انقلاب، حساسیت کار این دستگاه امنیتی کشور را بیش از پیش مشخص می‌کند؛ چرا که وظیفه‌ی دشمن، «دشمنی کردن» است و حتی لحظه‌ای غفلت می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را برای کشور به همراه داشته باشد.

حضرت رسول اکرم (ص) «امنیت» را از نعمت‌های پنهانی برشمرده‌اند؛ نعمتی که تا زایل نشود، اهمیت آن به درستی درک نمی‌شود. نیروهای اطلاعاتی ایران نیز با داشتن درک کاملی از شرایط حساس منطقه، توانسته‌اند با نفوذ در گروه‌های تروریستی و ضد انقلاب، انهدام تیم‌های جاسوسی دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن و اشراف اطلاعاتی بر تحرکات دشمنان، نعمت امنیت را برای این سرزمین حفظ کنند.

اما جا دارد که در کنار نقش مؤثر سربازان گمنام امام زمان، از نیروهای بی ادعای بسیجی نیز یاد کنیم که چه در دوران دفاع مقدس و چه در عرصه‌های مختلف به‌ویژه عرصه تأمین امنیت، همواره دوشادوش نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی کشور حرکت کرده‌اند؛ بسیجیانی که به‌خصوص در زمان خمپاره‌باران مراکز حساس تهران در زمان دولت اصلاحات، توانستند به همراه نیروهای وزارت اطلاعات، منافقین تروریست را شناسایی و دستگیر و این توطئه آن‌ها را نیز خنثی کنند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار