در آیین درختکاری در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام‌ حسین (ع)؛

جانشین فرمانده کل سپاه: می‌توانیم در ۳ ساعت ۱۱ میلیون اصله نهال بکاریم/ باید سردمدار نجات دنیا از آلودگی‌های محیط زیست باشیم

سردار فدوی با بیان اینکه می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در مدت سه ساعت بیش از ۱۱ میلیون اصله نهال کاشت، گفت: باید سردمدار نجات دنیا از آلودگی‌ها و ضرر و زیان ناشی از تخریب محیط زیست باشیم.
کد خبر: ۵۷۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ - 07March 2023

جانشین فرمانده کل سپاه: می‌توانیم در ۳ ساعت ۱۱ میلیون اصله نهال بکاریم/ باید سردمدار نجات دنیا از آلودگی‌های محیط زیست باشیمبه‌ گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار پاسدار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در آیین درختکاری سپاه که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام‌ حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: هر کاری که به سرانجام نرسیده به دلیل این است که ما برای انجام آن تلاش نکردیم؛ به عبارت دیگر پای هر کاری که رفتیم، توانستیم آن را به فرجام برسانیم.

سردار فدوی ادامه داد: امام خمینی (ره) الگویی را برای ما به یادگار گذاشتند و آن اینکه در تمام عرصه‌ها می‌توان با مردمی کردن کار‌ها، هر کاری را با موفقیت و سرعت بیشتری به سرانجام رساند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما در این سال‌های طولانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر کاری را که با استفاده از الگوی یادشده یعنی مردمی کردن کار‌ها انجام دادیم، میزان موفقیت بسیار بالا بوده است.

وی اضافه کرد: بسیج ظرفیت بی انتهایی است که تمامی ندارد؛ پس اگر قرار شد که ظرف مدت چهار سال یک میلیارد اصله نهال کاشته شود، این کار را می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج انجام داد و حتی می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در مدت سه ساعت بیش از ۱۱ میلیون اصله نهال کاشت.

سردار فدوی عنوان کرد: در سال‌های طولانی بعد از انقلاب ثابت کردیم که می‌توانیم کار‌های بزرگ را انجام دهیم؛ به‌عنوان مثال ما توانستیم آمریکایی‌ها را به خاک ذلت بکشانیم و این در حالی است که آن‌ها بزرگترین اتحاد‌ی را که می‌توانستند علیه ایران تشکیل دهند، به‌وجود آوردند، اما باز هم نتوانستند پیروز شوند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی می‌توانیم چنین کار بزرگی را با موفقیت انجام دهیم، کار‌های دیگری را هم می‌توانیم به سرانجام برسانیم، تأکید کرد: باید سردمدار نجات دنیا از این همه آلودگی و ضرر و زیان ناشی از تخریب محیط زیست باشیم؛ اینکه در سال ۱۴۰۲ باید ۴۵۰ میلیون نهال کاشته شود، شدنی است؛ لذا اینکه گفته شده کاشت یک میلیارد نهال برای ایران کم است، شاید صحیح باشد؛ چون توانمندی‌های بسیاری داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: درست است که به لحاظ جغرافیایی در اقلیم جهانی منطقه کم‌آب و کم‌بارش قرار داریم، اما الان پیشرو روش‌های جدید آبیاری هستیم؛ زیرا در جهان دو سه کشور به این توانمندی دست یافتند و ما هم توانستیم با این شیوه، آب مصرفی را تا یک چهارم کاهش دهیم.

دریادار فدوی خاطرنشان کرد: امروز چهار میلیارد متر مکعب سهم آب نیشکر خوزستان است که اگر این میزان نصف شود، می‌توان کل خوزستان را آبیاری کرد؛ بنابر این باید گفت که آینده‌ای بسیار عالی در محیط زیست و فضای سبز خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار