قتل ۶۱۸ شهروند سیاه‎پوست به دست پلیس آمریکا

شهروندان سیاه‎پوست در آمریکا با نرخ قابل ملاحظه بالاتری توسط پلیس این کشور کشته می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ - 07March 2023

قتل ۶۱۸ شهروند سیاه‎پوست به دست پلیس آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مشکل تیراندازی‌های مرگبار پلیس آمریکا به شهروندان سیاهپوست نه تنها به نژادپرستی سیستماتیک در این نهاد بلکه در سراسر نهاد‌های آمریکا باز می‌گردد.

به گزارش «شینهوا»، در بررسی انجام شده توسط «The Daily Record» در بازه زمانی هزار روز پس از قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوست به دست پلیس ایالت مینه سوتای آمریکا مشخص شد که پلیس ۶۱۸ سیاهپوست دیگر را در سراسر این کشور به قتل رسانده است.

به طور متوسط پلیس آمریکا سالانه بیش از هزار نفر را با تیراندازی مرگبار به قتل می‌رساند.

اگرچه نیمی از افرادی که بر اثر تیراندازی پلیس کشته می‌شوند، سفیدپوست هستند، اما سیاهپوستان آمریکایی با نرخ نامتناسبی هدف تیراندازی قرار می‌گیرند و جان خود را از دست می‌دهند.

براساس گزارش اخیر «واشنگتن پست» سیاهپوستان تقریبا ۱۴ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما بیش از دو برابر سفیدپوستان آمریکایی توسط پلیس این کشور کشته می‌شوند.

موضوع نژادپرستی به ویژه علیه سیاهپوستان در آمریکا محدود به پلیس این کشور نیست و فراتر از این نهاد است.

در بخش مراقبت‌های بهداشتی آمریکا، بیماران سیاهپوست تحمل درد بالاتری دارند که باعث می‌شود مراقبت‌های غیر استاندارد دریافت کنند.

سیاهپوستان آمریکایی همچنین امید به زندگی کمتر، فشار خون بالاتر و موارد بیشتری از فشار‌های روانی مانند اضطراب، افسردگی و استرس دارند، زیرا در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که نادیده گرفته یا با ارزش کمتری به آن‌ها نگریسته می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار