رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه خبر داد؛

ثبت ۲ هزار و ۳۵۲ درخواست مردم اصفهان از دستگاه قضا/ اسکن درخواست ها در سامانه «سامع»

رفاهی از دریافت دو هزار و ۳۵۲ فقره درخواست مردمی در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان اصفهان خبر داد و گفت: از این تعداد، بالغ بر ۳۲۵ فقره درخواست در شهرستان‌های استان اصفهان و مابقی در مرکز استان دریافت شدند.
کد خبر: ۵۷۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 07March 2023

ثبت ۲ هزار و ۳۵۲ درخواست مردم اصفهان از دستگاه قضا/ اسکن درخواست ها در سامانه «سامع»به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علی‌اصغر رفاهی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با اشاره به ۴۵۴ مورد ملاقات چهره به چهره مسئولان عالی قضایی با مردم در جریان سفر به استان اصفهان اظهار داشت: ۸۵ مورد از این ملاقات‌ها در شهرستان‌های استان اصفهان انجام شد و ۳۶۹ ملاقات چهره به چهره نیز طی بیش از ۱۱ ساعت در مرکز استان توسط معاون اول قوه قضائیه، رئیس دیوان عالی کشور، مدیرکل دبیرخانه قوه قضائیه و رئیس مرکز ارتباطات مردمی دستگاه قضا صورت گرفت.

رفاهی افزود: طبق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از کلیه افرادی که طی سال جاری از استان اصفهان و از طریق سامانه سامع، درخواست ملاقات با رئیس قوه قضائیه را داشتند دعوت به عمل آمد و در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان اصفهان در روز ۱۵ اسفند، با آن‌ها ملاقات‌های چهره به چهره صورت گرفت.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با اشاره به ملاقات‌های صورت گرفته با تعدادی از شاکیان پرونده‌های کثیرالشاکی در استان اصفهان، گفت: برای این درخواست‌ها پوشه پیگیری ویژه تشکیل می‌دهیم و هر دو ماه یکبار آ‌نها را پیگیری می‌کنیم و چنانچه برخی از این درخواست‌ها نیاز به ملاقات با مقامات عالی قضایی داشته باشند تلاش خواهیم کرد تا این ملاقات‌ها صورت بگیرد.

وی همچنین از دریافت دو هزار و ۳۵۲ فقره درخواست مردمی در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان اصفهان خبر داد و گفت: از این تعداد، بالغ بر ۳۲۵ فقره درخواست در شهرستان‌های استان اصفهان و مابقی در مرکز استان دریافت شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: همکاران ما در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه که در محل استقرار صندوق‌های دریافت درخواست‌های مردمی استان اصفهان حضور داشتند، پیش از دریافت درخواست‌ها، آن‌ها را به دقت مورد بررسی قرار داده و نواقص‌شان را جهت رفع اشکال به متقاضیان اعلام می‌کردند.

رفاهی با بیان اینکه مطابق برنامه تحولی قوه قضاییه، کلیه درخواست‌های واصله در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان اصفهان در سامانه سامع اسکن و ثبت شد و پیامک نیز برای متقاضیان ارسال شد، گفت: بعد از اسکن و ثبت درخواست و بارگذاری آن در سامانه، حداقل سه و حداکثر چهار نفر از کارشناسان قضایی مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه، از باب اتقان کار و با رویکرد حل مسئله، درخواست را مورد بررسی قرار داده و نظر کارشناسی خود را در رابطه با آن اعلام می‌کنند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه تصریح کرد: از مجموعه دادگستری استان اصفهان انتظار داریم کارگروهی ویژه را برای رسیدگی به درخواست‌های مردمی با رویکرد حل مسئله تشکیل دهد و کلیه درخواست‌ها را تا پایان فروردین ماه مورد بررسی قرار داده و نتیجه را در سامانه سامع بارگذاری کند تا متقاضیان و ارباب رجوع بتوانند نتایج درخواست‌های خود را دریافت کنند.

وی در پایان ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری استان اصفهان به جهت اختصاص روز‌های دوشنبه برای انجام ملاقات‌های مردمی و همچنین اختصاص روز‌های سه‌شنبه برای دیدار‌های مردمی روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های این استان، گفت: این اقدام سبب کاهش قابل توجه مراجعات مردمی از استان اصفهان به اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها