فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع):

خبرنگاری از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور است

سردار «اکبری» با اشاره به مشکلات اصحاب رسانه و خبرنگاران، گفت: خبرنگاری از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور است که افراد در شرایط سخت در صحنه حضور دارند بنابراین لازم است موضوعاتی همچون امنیت شغلی، بیمه حوادث و بازنشستگی و... برای آن‌ها فراهم شود.
کد خبر: ۵۷۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ - 07March 2023

خبرنگاری از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار «علی‌محمد اکبری» فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه والای اهل قلم و خبرنگاران، اظهار داشت: حضرت ابوذر که این جشنواره به نام ایشان نامگذاری شده است یکی از صحابه خاص پیامبر اکرم (ص) بود که پس از رحلت ایشان به یکی از یاوران امام علی (ع) تبدیل شد.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی، حق‌گویی و حق‌شناسی، روشنگری، دفاع از جبهه حق، بصیرت، صداقت در گفتار و مطالبه‌گری از جمله مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی ابوذر غفاری بود به همین جهت نامگذاری جشنواره رسانه‌ای با نام ایشان اقدام بسیار صحیحی به شمار می‌آید.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) با اشاره به وظایفی که رسانه‌های انقلابی برعهده دارند، ادامه داد: دشمنان هرگز از دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران دست بردار نیستند به همین علت همواره تلاش می‌کنند آرامش کشور را خدشه‌دار کنند به همین علت گذشته ایران را روشن و آینده را تاریک جلوه می‌دهد در چنین موقعیتی یکی از وظایف مهم اصحاب رسانه امیدآفرینی در جامعه است.

اکبری با بیان اینکه تبیین و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز از دیگر وظایف رسانه‌های انقلابی است، عنوان کرد: عمل به این وظیفه می‌تواند زمینه‌ساز ظهور منجی بشریت امام زمان (عج) باشد که این زمینه‌سازی نیز یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: مطالبه‌گری و انتقاد از مهم‌ترین ویژگی‌های رسانه است، اما باید توجه داشت رسانه‌های انقلابی انتقاد به حق دارند همچنین در کنار بیان انتقادات خود به ارائه راهکار و پیشنهاد نیز می‌پردازند، تلاش برای ترویج سبک زندگی اسلامی نیز از دیگر وظایف مهم رسانه‌های انقلابی محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) تصریح کرد: درمجموع می‌توان گفت اساسی‌ترین وظیفه رسانه‌های انقلابی امر به معروف و نهی از منکر است که بالاترین معروف نیز حفظ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌آید.

اکبری با اشاره به مشکلات اصحاب رسانه و خبرنگاران، یادآور شد: خبرنگاری از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور است که افراد در شرایط سخت در صحنه حضور دارند بنابراین لازم است موضوعاتی همچون امنیت شغلی، بیمه حوادث و بازنشستگی و... برای آن‌ها فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه یک کار فرهنگی است، خاطرنشان کرد: اگر دقت کنیم در کشور ضعف‌های فرهنگی بسیاری وجود دارد که اگر برطرف شوند بسیاری از مشکلات نیز حل خواهند شد بنابراین توجه به حوزه رسانه نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار