وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

بزرگ‌ترین وظیفه خانواده شهدا دفاع از تاریخ دفاع مقدس است

عین‌اللهی گفت: بزرگ‌ترین وظیفه خانواده شهدا و ایثارگران، دفاع عملی از همین تاریخ است.
کد خبر: ۵۷۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲ - 07March 2023
بزرگ‌ترین وظیفه خانواده شهدا دفاع از تاریخ دفاع مقدس استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت در هفتمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار که در تالار امام خمینی (ره)، با حضور نخبگان خانواده شهدا و ایثارگر برگزار شد، اظهار داشت: امروزه مهم‌ترین مسئله برای یادگاران ایثارگران، درک تاریخ است و مطالعه وقایع انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، وظیفه همه ملت است.
 
عین‌اللهی ادامه داد: دشمن، تاریخ را نشانه گرفته و آن را تحریف کرده است. نسل جوان تاریخ را به درستی مطالعه نمی‌کند و یکی از مهم‌ترین علت‌های آن عدم حضور این نسل در آن روز‌ها است؛ باید اتفاقات آن دوران و ایثارگری‌های هموطنان مرور شود و بزرگ‌ترین خطر، تحریف تاریخ است.
 
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین وظیفه خانواده شهدا و ایثارگران، دفاع عملی از همین تاریخ است، گفت: نباید مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شود و کشور باید مسیر پیشرفت را بدون توقف طی کند.
 
وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، رهایی از وابستگی حوزه سلامت به کشور‌های غربی بود. علاوه بر آن کشور در تمامی شاخص‌های سلامت محور نسبت به سایر کشور‌های منطقه، جهشی عظیم داشته و پیشتاز است.
 
به گفته وی، کرونا یکی از بحران‌هایی بود که قدرت ایران را به جهانیان نشان داد و در حوزه ایثارگری‌های کادر درمان، پیشگیری و تولید واکسن زبانزد شد.
 
عین‌اللهی تصریح کرد: باید دنبال پیشرفت و کسب علم باشیم تا کشور به استقلال کامل برسد. به گفته مقام معظم رهبری تنها شکر خدا گفتن کافی نیست و باید کار عملیاتی صورت گیرد. نباید آرام بنشینیم و باید در جهت پیشرفت حرکت کنیم.
 
وی هدف دشمن را نسل جوان اعلام کرد و ادامه داد: فضای مجازی غیرقابل کنترل موجب ناآگاهی نسل جوان می‌شود. در این مسیر با دشمن شناسی باید جوانان را آگاه کنیم. این نسل باید بدانند دشمنان خیرخواه ما نیستند.
 
وزیر بهداشت در ادامه بر ضرورت زمان شناسی و اقدام به موقع، احساس مسئولیت، برنامه‌ریزی و داشتن اعتماد به نفس نیز تاکید کرد.
 
عین اللهی ضمن عرض تبریک به نخبگان خانواده شهدا و ایثارگر، عنوان کرد: این جمعیت باید علم خود را اجرایی و عملیاتی کنند، نیاز مملکت را بشناسند و برای حل آن وارد میدان شوند.
 
وی در پایان با بیان اینکه داشتن دید سیاسی، پیروی از ولایت، بهره‌مندی بیشتر از مناسبت‌های مذهبی و توسعه کار‌های جمعی در مسیر پیشرفت نقش مهمی دارد، گفت: نخبگان افتخار ما هستند، امیدواریم رشد علمی و تحولی عظیم را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد باشیم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها